Az utóbbi években egyértelműen Sebastian Vettel uralja a Japán Nagydíjat: ötből négyszer győzött. 2011-ben harmadik lett, de akkor pedig világbajnoki címnek örülhetett. Akkor Jenson Button nyerte a futamot. Fernando Alonso kétszer, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton egy-egy alkalommal nyert Japán Nagydíjat, de Hamilton győzelmének helyszíne Fudzsi volt, akárcsak Alonso második sikerének. Szuzukában Hamilton legjobbja egy harmadik hely, míg Nico Rosberg nem állt még dobogóra Japánban.


Egyelőre azonban nem is az a legnagyobb kérdés, ki nyeri a futamot, hanem hogy nyeri egyáltalán valaki, azaz engedi-e megrendezni az időjárás...

Vettel

A 2006-os szuzukai verseny hétvégéjén még a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótája volt. Először 2007-ben állt rajthoz Japán Nagydíjon, még Fudzsiban, Toro Rossóval. Hamilton fékezése után nekiment a „nagycsapatnál” versenyző Webbernek, ami miatt mindketten kiestek, a következő futamon pedig tíz rajthelyes büntetéssel indulhatott. Egy évvel később hatodik lett.

Mióta újra Szuzukában rendezik a versenyeket, a Red Bull színeiben rendre volt oka az örömre. 2009-ben és 2010-ben egyaránt élről indulva győzött. Három éve harmadik helyével itt biztosította be második világbajnoki címét. Tavalyelőtt már harmadjára nyerte meg a versenyt (és sorozatban negyedszer lett edzéselső. Alonso kiesése miatt jelentős mértékben lefaragott a ponthátrányából. Tavaly negyedik alkalommal nyerte meg a Japán Nagydíjat.

Ricciardo

Három éve HRT-vel 22. lett. Toro Rossóval tavalyelőtt tizedikként szerezte eddigi egyetlen itteni pontját, tavaly 13. helyen végzett.

Chilton

A tavalyi futamon 19. helyen végzett.

Rosberg

Williamsszel 2006-ban tizedik  lett (nem járt pont). Fudzsiban 2007-ben elektronikai hiba miatt kiállt,  2008-ban 11. helyen végzett. 2009-ben első szuzukai pontjait szerezve ötödik helyezést ért el. Mercedesszel 2010-ben 17., 2011-ben tizedik, tavalyelőtt a rajt után ütközve kiesett, tavaly nyolcadik lett.

Räikkönen

2001-ben Sauber–Petronas színeiben a verseny elején ütközött a búcsúzó Alesivel, így mindketten kiestek. 2002-ben McLaren–Mercedesszel harmadik lett, dobogós helyekkel foglalva keretbe a szezont. 2003-ban minimális bajnoki esélyekkel érkezett. Bár a futam során közelebb került hozzá, mint előzetesen várni lehetett, második helye (főleg Schumacher pontszerzése mellett) nem volt elegendő a cím megszerzéséhez. 2004-ben hatodik lett. 2005-ben emlékezetes győzelmet aratott: az utolsó körben előzte meg Fisichellát. 2006-ban ötödik helyen végzett.

Fudzsiban immár Ferrarival 2007-ben és 2008-ban egyaránt a dobogó harmadik fokára állhatott.

Az ismét Szuzukában rendezett futamon 2009-ben negyedik lett. Tavalyelőtt Lotusszal visszatérve a rajt után összeért az autója Alonsóéval, ami a spanyol kieséséhez vezetett. Ő maga viszont folytatni tudta a versenyt, a végén hatodiknak futott be. Tavaly ötödik lett.

Grosjean

2009-ben Renault-val 16. lett. Tavalyelőtt a Lotus váltóhibája miatt a verseny vége felé kiállni kényszerült, hivatalosan 19.-nek jegyezték. Tavaly harmadikként dobogóra állhatott.

Ericsson

Ez lesz az első Forma–1-es Japán Nagydíja, de 2009-ben a japán Forma–3-ban alkalma nyílt megismerni a pályát, a kétfutamos versenyhétvégén egy győzelmet és egy második helyet hozott össze.

Kobajasi

2009-ben Toyotával itt volt az első Forma–1-es versenyhétvégéje: a betegeskedő Glock helyett vett részt a pénteki szabadedzésen. Szombaton Glock már visszaült, akkor viszont balesetet szenvedett, de már nem lehetett helyette mást indítani. Sauberrel 2010-ben hetedik, 2011-ben 13. helyezést ért el, majd tavalyelőtt harmadik helyezése révén első – és eddig egyetlen – dobogójával örvendeztette meg a hazai szurkolókat.

Pérez

Első Japán Nagydíján 2011-ben Sauberrel pontot szerzett: nyolcadik lett. Tavalyelőtt kicsúszás vetett véget a futamának. Tavaly McLaren–Mercedesszel 15. helyen végzett.

Maldonado

2011-ben Williamsszel 14., tavalyelőtt nyolcadik helyezést ért el. Tavaly 16. lett.

Alonso

2001-ben Minardival 11. helyezéssel zárta bemutatkozó szezonját. Két évvel később Renault-val motorhiba miatt kiállt. 2004-ben ötödik, 2005-ben friss bajnokként érkezve harmadik lett. 2006-ban győzött, ami Schumacher kiesésével együtt karnyújtásnyira hozta a második világbajnoki címet.

Fudzsiban 2007-ben McLaren–Mercedesszel a vizes pályán kicsúszott. 2008-ban újra Renault-val győzött, megfejelve a szingapúri meglepetés diadalt, de ezúttal nem volt szüksége trükkökre.

Ismét Szuzukában 2009-ben tizedik lett (abban az évben még éppen nem járt érte a pont). Ferrarival két dobogós helyezés következett: 2010-ben harmadik, 2011-ben második. Tavalyelőtt viszont már a rajt után defekt miatt kicsúszott, amivel elolvadt az addigi előnye a világbajnokságban. Tavaly negyedik lett.

Bianchi

A tavalyi versenyen a rajt után kiesett, miután ütközött van der Gardéval.

Massa

2002-ben Sauber–Petronasszal ütközés miatt hamar kiesett. Két évvel később kilencedik, 2005-ben tizedik lett (a rend kedvéért: egyikért sem járt pont). Ferrarival 2006-ban élről indulva második lett.

Fudzsiban 2007-ben hatodik, 2008-ban hetedik helyen végzett.

2009-ben fejsérülése miatt nem indulhatott Szuzukában. 2010-ben a verseny elején Liuzzival ütközve kiesett, 2011-ben hetedik lett. Tavaly második helyezésével a 2010-es koreai futam óta tartó rossz sorozatot törte meg azzal, hogy újra dobogóra állhatott. Tavaly          tizedik lett.

Magnussen

Az első szuzukai versenye lesz.

Gutiérrez

Tavaly hetedik lett, ami első és eddigi egyetlen Forma–1-es pontszerzését jelentette.

Button

Első szuzukai versenyén 2000-ben Williams–BMW-vel ötödik lett. 2001-ben Benetton–Renault-val hetedik, ami akkor még nem ért pontot. 2002-ben gyári Renault-val újra pontszerző: hatodik, majd 2003-ban BAR–Hondával negyedik lett. 2004-ben harmadikként dobogóra állhatott. 2005-ben ötödik, 2006-ban gyári Hondával csapata hazai futamán negyedik lett.

Fudzsiban nem voltak túl jó eredményei: 2007-ben a felfüggesztés sérülése miatt kiállt, de a megtett táv miatt 11.-nek könyvelték el; 2008-ban 14. helyen végzett.

Ismét Szuzukában 2009-ben a Brawn GP színeiben nyolcadik lett. McLaren–Mercedesszel 2010-ben negyedik, majd 2011-ben sikerült megnyernie a versenyt (bár a reálisnak addig sem mondható bajnoki esélyei végleg elszálltak, a világbajnokság második pozícióját megerősítette). A tavalyelőtti futamon váltócsere miatti öt rajthelyes büntetéssel indulva negyedik helyezést ért el. Tavaly kilencedik helyen végzett.

Vergne

Tavalyelőtt az időmérő edzés első szakaszában feltartotta Bruno Sennát, emiatt három rajthelyes büntetéssel sújtották, így 19. rajtkockából indulhatott, a végén 13. lett. Tavaly 12. helyen végzett.

Kvjat

Ez lesz az első versenye a pályán.

Hülkenberg

2010-ben Williamsszel a verseny elején ütközött Petrovval és kiesett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. Tavalyelőtt váltócsere miatt öt rajthely büntetést kapott, így 15. helyről indult, de a végére feljött hetediknek. Tavaly Sauberrel hatodik lett.

Hamilton

2007-ben Fudzsiban az esős futamon a McLaren–Mercedes színeiben mesterhármassal győzött. 2008-ban is élről indult, de a Kimivel szembeni adok-kapok miatt hamar visszaesett, 12. helyen zárt.

Szuzukában 2009-ben harmadik lett, az ezt követő három alkalommal pedig rendre ötödik helyen végzett. Tavaly Mercedesszel kiesett, miután autója ütközésben megsérült.

Bottas

Tavalyelőtt a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. A tavalyi futamon 16. lett.

Sutil

2006-ban a japán Forma–3-ban ismerhette meg a pályát: 2×2 futamon indult, ebből háromszor harmadik, egyszer ötödik helyezést ért el. Még ugyanebben az évben a Forma–1-es nagydíj hétvégéjén is részt vehetett, mint a Spyker-MF1 pénteki harmadik pilótája.

Fudzsiban 2007-ben Spykerrel nyolcadik lett, Forma–1-es pályafutása első pontját szerezve. 2008-ban a Force India defektje miatt kényszerült feladni a versenyt.

Szuzukában 2009-ben 13. lett, 2010-ben olajszivárgás miatt állt ki, 2011-ben 11., tavaly 14. helyen végzett.