A Brazil Nagydíj, mióta egy évtizede a versenynaptár végére került, gyakorta volt a világbajnokság döntő futama. Sebastian Vettel egy megnyert (2012) és egy elvesztett (2009), Fernando Alonso két megnyert (2005, 2006) és két elvesztett (2007, 2012), Jenson Button egy megnyert (2009), Kimi Räikkönen egy megnyert (2007) és egy elvesztett (2005), a jelenlegi éllovas Lewis Hamilton egy megnyert (2008) és egy elvesztett (2007), Felipe Massa egy elvesztett világbajnokságra emlékezhet vissza Interlagosban (+ 2010-ben Alonso itt szalasztotta el az esélyt a bajnokság bebiztosítására, míg Buttonnak ugyanakkor elszálltak a maradék esélyei). Idén a duplapontos zárófutam miatt erre nincs lehetőség, de a végjáték előtt így is fontos lehet ennek a versenynek az eredménye.

Vettel

Toro Rossóval 2007-ben a hidraulika hibája miatt kiesett. A 2008-as futama jól sikerült: az esős versenyen negyedik lett, a vége felé megelőzve Hamiltont is (akinek emiatt egy ideig veszélyben forgott a világbajnoki címe). Red Bull-lal 2009-ben megismételte előző évi helyezését. 2010-ben a futam megnyerésével jelezte, hogy ő is igényt tart a világbajnoki címre. 2011-ben csapattársa mögötti második hellyel zárta magabiztosan megnyert szezonját. Tavalyelőtt a harmadik világbajnoki cím volt a tét. Bár listavezetőként érkezett, a verseny a vártnál több küzdelmet hozott: előbb rosszul rajtolt, majd Bruno Sennával ütközve visszaesett utolsónak; az esőben kellett felzárkóznia, de a hatodik hely végül elegendőnek bizonyult az újabb címvédéshez. Tavaly másodjára nyerte meg a futamot, sorozatban kilencedik győzelmével beállította Alberto Ascari 1952–53-as rekordját.

Ricciardo

Három éve HRT-vel huszadik, Toro Rossóval tavalyelőtt 13. lett, tavaly tizedikként szerezte eddigi egyetlen itteni pontját.

Rosberg

2006-ban éppen a Williams másik versenyzőjével, Webberrel ütközött a verseny elején, emiatt esett ki. A 2007-es futamon negyedik lett. A következő két évben nem szerzett pontot: 2008-ban 12., 2009-ben motorhiba miatt feladta. Mercedesszel 2010-ben hatodik, 2011-ben hetedik, tavalyelőtt 15. helyen végzett, miután egy törmelék miatti defekt folytán visszaesett. Tavaly ötödik helyen futott be.

Räikkönen

Sauberrel 2001-ben kicsúszás miatt esett ki. McLaren–Mercedesszel 2002-ben a felni sérülése miatt szintén kiesett, de a megtett táv miatt 12.-nek könyvelték el. 2003-ban az esős futamon Fisichella megelőzte, aztán a félbeszakítást követően mégis győztesnek hozták ki, így a dobogón ő vehette át az első díjat. A Jordan óvásának helyt adva azonban kiderült, hogy Fisico újabb kört kezdett meg, így eggyel későbbit kell végeredménynek tekinteni, ezzel második lett, Imolában ünnepélyesen díjat cseréltek. 2004-ben ismét második lett, ezúttal teljes bizonyossággal. 2005-ben még voltak esélyei a bajnoki címre, de Alonso harmadik helyen haladt, így nem erőltette csapattársa megelőzését, sorozatban harmadszor is második lett. 2006-ban ötödik lett utolsó mclarenes versenyén, emlékezeteset csatázva a búcsúzó Schumacherrel, aki végül megelőzte. Ferrarival 2007-ben újra világbajnoki címért hajtott, bár a három aspiráns közül neki volt a legkevesebb esélye, a versenyen azonban minden összejött: Hamilton viszontagságok közepette hetedik lett, Alonso nem tudta megelőzni a két Ferrarit, a csapat boksztaktikája révén pedig sikerült Massa előtt megnyernie a futamot és a világbajnokságot is. 2008-ban a dobogó harmadik fokára állhatott. 2009-ben hatodik lett.

Legutóbb tavalyelőtt indult itt Lotusszal. A futam emlékezetes momentumát produkálta azzal, hogy kicsúszása után a régi pálya nyomvonalán próbált visszatérni, de az le volt zárva, így kénytelen volt visszafordulni. Tizedik helyével legalább a pontszerző sorozatát sikerült megmentenie. A tavalyi futamot a műtéte után kihagyta.

Grosjean

2009-ben Renault-val 13. lett. Három éve a Lotus Renault GP pénteki tesztpilótája volt. Az utóbbi két futamon Lotusszal egyaránt kiesett: tavalyelőtt kicsúszás, tavaly motorhiba miatt.

Pérez

Sauberrel 2011-ben 13. lett, tavalyelőtt a rajt után ütközve kiesett. Tavaly McLaren–Mercedesszel hatodik helyezést ért el.

Maldonado

Williamsszel három éve és tavalyelőtt is kicsúszás miatt kényszerült feladni a versenyt. Tavaly 16. helyen végzett.

Alonso

Minardival 2001-ben elektronikai hiba miatt esett ki. Renault-val 2003-ban karrierje legfurcsább dobogós helyezését szerezte: az esős versenyen belehajtott Webber autójának roncsaiba. Emiatt piros zászló vetett véget a futamnak, Alonsót sérülése miatt kórházba szállították. Csakhogy a vonatkozó szabályok miatt harmadik helyezettnek hozták ki, az eredményhirdetést távollétében rendezték meg. 2004-ben negyedik lett. 2005-ben az első világbajnoki címe volt a tét, harmadik helyezésével be is biztosította két versennyel a szezon vége előtt. 2006-ban ugyancsak a bajnokságért hajtott. Mivel Schumacher végig hátrébb volt, nem nagyon veszélyeztette őt, második hellyel ünnepelte a címvédést. A 2007-es versenyre a McLaren–Mercedes pilótájaként érkezett, immár harmadszor hajtott a bajnoki címre. A két Ferrari mögötti harmadik helyezéssel azonban egy ponttal lecsúszott róla, sőt a versenyhelyezések miatt még újonc csapattársa, Hamilton is megelőzte az összetettben. Ismét Renault-val 2008-ban második lett. 2009-ben a rajt után ütközve kiesett. Ferrarival 2010-ben listavezetőként érkezett, harmadik helyével a világbajnoki címet nem sikerült bebiztosítani, de a pozícióját őrizte a zárófutamra. 2011-ben negyedik helyezést ért el. Tavalyelőtt újra a világbajnoki címért hajtott, és közelebb került hozzá a vártnál, de a második hely (amiben Massa is közreműködött) így is kevésnek bizonyult hozzá. Tavaly a dobogó harmadik fokára állhatott.

Massa

Első hazai nagydíján 2002-ben Sauber–Petronasszal ütközés miatt kiesett. 2004-ben nyolcadik, 2005-ben 11. helyen végzett. Ferrarival 2006-ban megszerezte első hazai futamgyőzelmét. A 2007-es versenyen is lett volna rá esélye, de akkor a csapat érdekeit helyezte előtérbe, a boksztaktika révén második lett a világbajnoki címre hajtó (és azt meg is szerző) Kimi mögött. Saját világbajnoki címe volt a tét 2008-ban: megtette a magáét, megnyerte az esőversenyt, ami után ünnepelték is – 15 másodpercig, amikor Hamiltonnak csak összejött a szükséges ötödik hely, így aztán vegyes érzések kavarogtak benne a dobogón. 2009-ben fejsérülése miatt nem versenyezhetett, a kockás zászlónak csak a rúdját foghatta. 2010-ben 15., 2011-ben ötödik lett. Tavalyelőtt ismét dobogóra állhatott harmadikként, aminél akár egy hellyel jobb is lehetett volna, de ezúttal Alonsót próbálta segíteni – hiába. Tavaly hetedik lett.

Magnussen

Első brazíliai versenye lesz.

Gutiérrez

Eddigi egyetlen Brazil Nagydíján tavaly 12. lett.

Button

Williams–BMW-vel 2000-ben – Coulthard kizárása után – hatodik lett, ezzel második Forma–1-es futamán megszerezte első pontját. 2001-ben Benetton–Renault-val tizedik lett, amiért nem kapott pontot. A következő évben gyári Renault-val negyedik helyezést ért el. BAR–Hondával 2003-ban kicsúszott a vizes pályán, 2004-ben pedig motorhiba miatt kényszerült kiállni. 2005-ben hetedik lett. Gyári Hondával a dobogó harmadik fokára állhatott a 2006-os szezonzárón. A következő két évben viszont nem szerzett pontot: 2007-ben motorhiba miatt adta fel a versenyt, 2008-ban 13. helyen végzett. A Brawn GP színeiben 2009-ben ötödik lett, de ez is elegendőnek bizonyult arra, hogy az utolsó előtti futamon bebiztosítsa világbajnoki címét. 2010-ben McLaren–Mercedesszel ismét ötödik, akkor viszont ez a világbajnoki esélyek elvesztését jelentette. 2011-ben harmadik lett, a kalocsai mintás overallban állhatott a dobogón. Tavalyelőtt a jó gumiválasztásnak és részben a Hülkenberg–Hamilton ütközésnek köszönhetően nyert – könnyen lehet, hogy ez volt az utolsó futamgyőzelme. Tavaly negyedik lett.

Vergne

Három éve a Toro Rosso pénteki tesztpilótája volt, tavalyelőtt nyolcadik, tavaly 15. lett.

Kvjat

A tavalyi versenyhétvégén a Toro Rosso pénteki tesztpilótája volt, a futamon idén indul először.

Hülkenberg

Emlékezetes versenyeket produkált eddig a pályán: 2010-ben Williamsszel eddigi egyetlen rajtelsőségét szerezte. A versenyen ugyan nem tudta tartani ezt a pozíciót, de nyolcadik helyen befutott. Három éve a Force India pénteki tesztpilótája volt, tavalyelőtt pedig parádézott a futamon, jó gumiválasztása után harcban volt a győzelemért, bár megcsúszásának Hamilton áldozatul esett, ami áthajtásos büntetést eredményezett, ezután ötödik lett. Tavaly Sauberrel nyolcadik helyen futott be.

Hamilton

Rögtön első szezonjában, 2007-ben McLaren–Mercedesszel listavezetőként érkezett a zárófutamra. A versenyen azonban az ág is húzta: előbb kicsúszás, majd az autója váratlan lelassulása miatt esett vissza. Végül csak hetedik helyre tudott feljönni, ami arra volt elegendő, hogy pontegyenlőség mellett jobb versenyhelyezésekkel vb-második legyen a csapattárs Alonso előtt. A 2008-as versenynek ugyancsak világbajnoki éllovasként vágott neki, és ez sem bizonyult könnyű futamnak: az esőben az éppen szükséges ötödik helyen haladt, de aztán Vettel megelőzte. Amikor Massa elsőként haladt át a célvonalon, úgy tűnt, ez az év is veszett, de sikerült megelőznie a kockáztató Glockot, így aztán éppen meglett a bajnoki címhez elegendő pontszáma. 2009-ben első alkalommal állhatott dobogóra a pályán harmadikként, de abban az évben nem volt érintett a vb-csatában. 2010-ben negyedik helyezésével lényegében csak matematikai esélyei maradtak a zárófutamra. 2011-ben váltóhiba miatt állt ki. Tavalyelőtt Hülkenberggel ütközve kiesett utolsó mclarenes futamán. Tavaly Mercedesszel kilencedik lett, miután a Bottasszal való ütközés miatt megbüntették.

Bottas

Tavalyelőtt a Williams tesztpilótájaként vett részt a pénteki első szabadedzésen, tavaly Hamiltonnal ütközve kiesett.

Sutil

2007-ben a Spyker fékhibája miatt adta fel a versenyt. 2008-ban Force Indiával 16. lett, 2009-ben a rajt utáni karambolba keveredve esett ki. 2010-ben 12. helyen végzett, majd 2011-ben hatodikként sikerült pontokat szereznie a pályán. Tavaly 13. lett.