Austinban még csak két éve rendeznek nagydíjakat, eddig egy-egy McLaren- és Red Bull-győzelem született, idén nagy eséllyel új név kerül a győztesek listájára.


Az USA-ban azonban már régebben is tartottak nagydíjakat, a legkülönbözőbb pályákon és neveken, néha kettőt is egy évben. A visszatekintés csak azokat a versenyeket tartalmazza, amelyeket hivatalosan United States Grand Prix néven rendeztek.


A szereplők száma a versenyzőkhöz hasonlóan csökkent, kimarad a Marussia és a Caterham

Red Bull

Első USA Nagydíjukon 2005-ben csatlakoztak a Michelin-bojkotthoz. Egy évvel később Coulthard hetedikként pontokat szerzett, Klien a rajt utáni tömegkarambolban kiesett. 2007-ben szintén egy hetedik hely és egy rajtbaleset miatti kiesés a mérleg, de ezúttal előbbi Webber, utóbbi Coulthard nevéhez fűződik.

Austinban tavalyelőtt Vettel második helyével őrizte előnyét a világbajnokság élén, egyúttal a csapat bebiztosította a konstruktőri címet. Webber a generátor problémájával kiállt. Tavaly kettős dobogót ünnepelhettek: Vettel sorozatban nyolcadik futamgyőzelmét szerezte, Webber harmadik lett.

Mercedes

A tavalyelőtti versenyük haloványra sikerült: Rosberg 13., Schumacher 16. lett. Tavaly mindkét pilóta pontot szerzett: Hamilton negyedik, Rosberg kilencedik lett. Idén a pontszerzésnél jóval nagyobb siker az elvárás, a kérdés az, kinek jön ki jobban a lépés…

Ferrari

Ott voltak az első USA Nagydíjon 1959-ben a Sebringen, ahol Tony Brooksnak a világbajnoki címre is voltak esélyei, de harmadik helyezése az összetettben másodikra volt elég. 1960-ban viszont, mivel már nem volt esélyük a világbajnokságban, el sem mentek Riverside-ba. Sőt, 1961-ben az első Watkins Glen-i versenyt is kihagyták, pedig Phil Hill friss bajnokként ünnepelhetett volna a hazai közönség előtt, de így csak civilben volt jelen. 1963-ban végre megszakadt a bojkottok sora. 1964-ben John Surtees második lett, amivel nőtt a hátránya egy futammal a vége előtt (de aztán mégis ő ünnepelhetett a végén). Ezen a versenyen egyébként kék-fehérben kellett részt venniük, az amerikai előírások miatt. Ezt követően egészen 1975-ig kellett várni újabb jó szereplésre, akkor a világbajnok Niki Lauda zárta győzelemmel a sikeres szezont. Egy évvel később Lauda harmadik lett, ami első dobogója volt a balesete után, és három pont előnye maradt a zárófutamra. 1978-ban Carlos Reutemann, 1979-ben Gilles Villeneuve győzött.

Phoenixben 1989-ben és 1990-ben is mindkét pilótájuk kiesett, 1991-ben Prost második lett.

Indianapolisban uralták a pályát: a nyolc versenyből hatot megnyertek, ebből ráadásul öt kettős győzelem volt, és a másik két futam végén is volt pilótájuk a pódiumon. 2000-ben a Schumacher – Barrichello páros végzett az élen; 2001-ben Schumacher második lett, Barrichello motorhiba miatt kiállt, a megtett táv miatt 15.-nek könyvelték el. 2002-ben az ezredmásodperces korszak legszorosabb befutóját produkálták: Barrichello 0,011 másodperc előnnyel nyert a legvégén szándékosan lelassító Schumacher előtt. Ezzel a két világbajnoki cím mellé az összetett második helye is meglett, teljessé téve a tarolást. 2003-ban Schumacher a győzelmével nagy lépést tett a bajnoki cím felé, míg Barrichello hamar kiesett, miután Montoya kiszorította. 2004-ben ismét Schumacher–Barrichello dupla az élen, akárcsak 2005-ben. Utóbbi a Scuderia azévi egyetlen győzelme volt, úgy, hogy a Michelin-bojkott miatt csak hatan maradtak a felvezető kör végére (a Scuderia mellett a két kiscsapat). 2006-ban újabb kettős siker született, de Schumacher mögött ekkor már Massa végzett. 2007-ben Massa és Kimi 3-4. helyezést értek el.

Tavalyelőtt furcsa húzással támogatták bajnokesélyes pilótájukat, Alonsót: a jobb rajthelyet szerző Massa autójában váltót cseréltek, így a spanyol kedvezőbb pozícióból indulhatott. A futamon 3-4. helyen végeztek Alonso, Massa sorrendben. Tavaly Alonso ötödik, Massa 12. lett.

Lotus

1960-ban Riverside-ban Stirling Moss győzött még a régi Lotus autójával, de a Rob Walker Racing színeiben versenyezve. Azon a futamon Innes Ireland lett a második, aki egy évvel később Watkins Glenben megszerezte a Team Lotus első gyári győzelmét. 1962-ben pedig Jim Clark sorozatban immár a harmadik Lotus-diadalt hozta az USA-ban. Legközelebb 1966-ban sikerült megnyerniük a versenyt Clark révén, ami abban az évben az egyetlen győzelme volt a motorgondokkal küszködő csapatnak (akkor éppen BRM-mel mentek). Egy évvel később immár Ford Cosworth-motorral Clark ismételt. 1968-ban Graham Hill második lett, amivel megőrizte listavezető helyét a zárófutam előtt. 1969-ben Jochen Rindt megszerezte pályafutása első győzelmét. 1970-ben az újonc Fittipaldi győzött, és Jackie Ickx kiesése révén az elhunyt Rindt bajnoki címe biztossá vált. 1973-ban Ronnie Petersson győzelme egyúttal a konstruktőri cím megnyerését jelentette.

Phoenixben már a leszállóágban lévő Team Lotus vett részt, pontokat szerezniük nem sikerült, az 1991-es futam egy dolog miatt említésre méltó: itt mutatkozott be egy bizonyos Mika Häkkinen.

Azon a pályán már indult a mostani csapat jogelődjének számító Benetton is, legjobb eredményük Piquet harmadik helye volt 1991-ben.

Indianapolisban előbb a Benetton, majd 2002-től Renault néven szerepelt az enstone-i istálló, egyetlen dobogós helyezésüket Fisichella szerezte: 2006-ban lett harmadik.

Austinban tavalyelőtt Kimi és Grosjean 6-7. helyen végeztek. Tavaly Grosjean második, a Kimit helyettesítő Kovalainen 14. lett.

McLaren

Első dobogójuk az USA-ban Denny Hulme harmadik helye volt Watkins Glenben 1972-ben, majd három évvel később Fittipaldi és Jochen Mass végzett a pódium két oldalán. 1976-ban pedig Hunt nyert, aminek köszönhetően három ponttal volt Lauda mögött a zárófutam előtt. 1977-ben megismételte győzelmét.

A phoenixi versenyeken McLaren–Honda-egyeduralom volt: 1989-ben Prost, 1990-ben és 1991-ben Senna győzött.

Az első indianapolisi USA Nagydíjon 2000-ben Häkkinen motorhiba miatt kiesett, ami érzékeny veszteséget jelentett a világbajnokság hajrájában. Coulthard ugyan jól rajtolt, de mint kiderült, túl jól: kiugrás miatt 10 másodperces kiállással büntették, így csak ötödik helyen tudott végezni. 2001-ben viszont mindketten dobogósok lettek: Mika régi önmagát idézve szerezte meg utolsó győzelmét, Coulthard harmadik lett. Utóbbi szereplését 2002-ben sikerült megismételni, míg Kimi motorhiba miatt kiállni kényszerült. 2003-ban Kimi élről rajtolva második helyen végzett, Coulthard váltóhiba miatt kiesett. 2004-ben 5-6. helyen végeztek Kimi, DC sorrendben. 2005-ben a többi Michelin-csapathoz hasonlóan bojkottálták a futamot. 2006-ban Montoya és Kimi összeütköztek és kiestek, ami miatt Montoyával a verseny után szétváltak útjaik (a kolumbiai nem is indult utána a Forma–1-ben). 2007-ben az újonc Hamilton és Alonso révén kettős győzelmet arattak.

Tavalyelőtt az első austini versenyt Hamilton nyerte, akinek a csapat színeiben ez volt utolsó futamgyőzelme. Button ötödik lett. Tavaly Pérez hetedik, Button tizedik helyen végzett.

Force India

Tavalyelőtt Hülkenberg pontokat szerzett nyolcadikként, di Resta 15. lett. Tavaly di Resta megismételte 15. helyét, Sutil kiesett.

Sauber

Az első indianapolisi versenyükön (2000) Diniz nyolcadik lett (pont nélkül), Salo kicsúszott. 2001-ben Heidfeld hatodik helyezést ért el, Kimi műszaki hiba miatt adta fel. 2002-ben Heidfeld kilencedik (akkor még ez is nulla pont), míg a tízhelyes rajtbüntetéssel sújtott Massa helyett inkább Frentzent indították, aki 13. helyen végzett. 2003-ban Frentzen harmadikként pályafutása utolsó dobogóját érte el; Heifeld ötödik. 2004-ben nem szereztek pontot, mindkét versenyző kiesett, bár Fisichellát a megtett táv miatt kilencediknek könyvelték el. 2005-ben csatlakoztak a Michelin-bojkotthoz.

Az utolsó két indianapolisi futamon már a BMW–Sauber vett részt. 2007-ben náluk mutatkozhatott be a sérült Kubicát helyettesítő Vettel, rögtön egy pontszerző nyolcadik hellyel.

Tavalyelőtt Pérez 11., Kobajasi 14. helyen végzett. Tavaly Hülkenberg hatodik, Gutiérrez 13. lett.

Toro Rosso

2006-ban Indianapolisban Liuzzi nyolcadik helye a csapat történetének első és azévi egyetlen pontját jelentette. A hazai pályán induló Speed a rajt utáni karambolban kiesett. 2007-ben nem szereztek pontot: Speed 13. lett, Liuzzit a megtett táv miatt 17.-nek könyvelték el.

Tavalyelőtt Ricciardo 12. helyen végzett, Vergne a felfüggesztés sérülésével kiállt. Tavaly Ricciardo 11., Vergne 16. lett.

Williams

Watkins Glenben 1978-ban Alan Jones másodikként megszerezte a csapat történetének első dobogóját. Két évvel később az utolsó Watkins Glen-i futamon a Jones–Reutemann páros kettős győzelmet szerzett.

Phoenixben 1989-ben Patrese második, 1990-ben Boutsen harmadik lett.

Az első indianapolisi versenyüket kettős kieséssel zárták: Ralf Schumachernek és Buttonnak is motorhiba miatt kellett kiállnia. A 2001-es verseny sem sikerült jobban: Ralf kicsúszott, Montoyának hidraulikai problémái voltak. 2002-ben Montoya negyedik, Ralf 16. lett. 2003-ban Ralf kicsúszás miatt esett ki, míg Montoya a Barrichellóval szembeni manővere miatt áthajtásos büntetést kapott, a végén hatodik lett, így elvesztette bajnoki reményeit. 2004-ben Ralf defekt után falnak ment, sérülése miatt a következő hat versenyt kihagyni kényszerült. Montoya autója a felvezető körben leállt, s mivel túl későn váltott a tartalékautóra, utóbb fekete zászlóval kiintették. 2005-ben csatlakoztak a Michelin-bojkotthoz. 2006-ban Rosberg kilencedik (pont nélkül), Webber a rajt utáni karambolban kiesett. 2007-ben Wurz tizedik (szintén nulla pont), Rosberg motorhiba miatt kiállt, 16.-nak elkönyvelve.

Tavalyelőtt Austinban mindkét versenyző pontot szerzett: Maldonado és Bruno Senna 9-10. helyen futottak be. Tavaly Bottas nyolcadikként megszerezte pályafutása első pontjait, Maldonado 17. lett.