Szuzuka a 80-as évek végétől a 2000-es évek elejéig leginkább a bajnokavatásokról volt emlékezetes (1987 Piquet, 1988 Senna, 1989 Prost, 1990-91 Senna, 1996 D. Hill, 1998-99 Häkkinen, 2000, 2003. M. Schumacher). Mióta bővült a versenynaptár, erre legfeljebb olyan dominancia mellett van esély, amilyen Sebastian Vettelnek volt 2011-ben. Az utóbbi öt versenyből négyet a Red Bull nyert német pilótája révén - idén erre kevesebb reményük van, jövőre pedig már legfeljebb külön-külön tehetik meg a legújabb hírek szerint.

Red Bull

A 2005-ös versenyen Coulthard hatodik, Klien (pont nélkül) kilencedik helyezést ért el. Egy évvel később DC váltóhiba miatt állt ki, Doornbos 13. lett.

Fudzsiban 2007-ben Webber második helyről kiesett, miután Vettel belehajtott; Coulthard negyedik lett. 2008-ban Webber nyolcadik, Coulthard a verseny elején ütközve kiesett.

Mióta ismét Szuzukában rendezik a versenyeket, a csapat halmozza a sikereket: 2009-ben és 2010-ben Vettel győzött. Webber előbbi versenyen 17. lett, utóbbin kettős győzelemhez segítette csapatát. 2011-ben Vettel harmadik helyével bebiztosította a világbajnoki címet, Webber negyedik lett mögötte. Az utóbbi két évben újra Vettel győzött, míg Webber tavalyelőtt a verseny elején ütközött, kilencediknek sikerült befutnia, tavaly pedig ismét sikerült a kettős győzelem.

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Barrichello és Button 7-8. helyen végeztek.

Schumacher 2010-ben és 2011-ben egyaránt hatodik lett; Rosberg előbbi futamon 17., utóbbin tizedik. Tavalyelőtt nullázott a csapat: Schumacher 11. helyen végzett, Rosberg a rajt után ütközött Webberrel és kiesett. Tavaly Rosberg nyolcadik, Hamilton kiesett.

Ferrari

Az első Japán Nagydíjon, amelyet 1976-ban Fudzsiban rendeztek, Niki Lauda világbajnoki címe volt a tét. Egy évvel a Rush bemutatása után talán már nem spoiler: Lauda az esőben úgy döntött, nem kockáztat és kiállt, így egy ponttal lecsúszott a bajnoki címről. A következő évben Carlos Reutemann második lett a versenyen.

Az első Szuzukában rendezett futam volt 1987-ben Gerhard Berger első diadala a Scuderia színeiben. Egy évvel később egy negyedik helyet hozott össze Berger. 1989 kettős kiesést hozott. 1990-ben Prost a bajnoki címért hajtott, de Ayrton Senna a verseny elején nekihajtott, így elúsztak az esélyek. 1991-ben Prost negyedik lett, ez volt utolsó versenye a csapat színeiben, mivel Adelaide-ben a nézeteltérések miatt már nem indították. 1992-ben Alesi ötödik lett, a Capellit váltó Larini itt mutatkozott be a Scuderiánál, 12. hellyel. 1993-ban egyik versenyzőjük sem ért célba, a következő évben Alesi harmadik. 1995-ben újabb kettős kiesés jött.

1996-ban Michael Schumacher második, Irvine ütközés miatt kiesett. 1997-ben a jó taktikának köszönhetően győzelmet aratott Schumacher, Irvine harmadik lett, így Schumacher minimális előnnyel várhatta a zárófutamot. 1998-ban a világbajnoki cím volt a tét, de Schumacher autója a legrosszabbkor romlott el: edzéselsősége ellenére a rajtrács végéről kellett indulnia, ahonnan felzárkózott harmadiknak, de egy defekt minden reményt szertefoszlatott. Irvine második lett a McLaren-szendvicsben. Egy évvel később Irvine érkezett listavezetőként a zárófutamra, de csak harmadik lett, míg Schumacher második. Ezzel az egyéni cím nem jött össze, a konstruktőri viszont 16 év után igen. 2000-ben Schumachernek esélye volt a világbajnoki cím bebiztosítására, és élt is vele, győzelme 21 év várakozásnak vetett véget Maranellóban. Barrichello negyedik lett. Ezzel megkezdődött a Scuderia elsöprő sorozata a pályán: 2001-ben és 2002-ben szintén Schumacher győzött, Barrichello előbbi futamon ötödik, utóbbin második. 2003-ban viszont Rubinho nyerte a futamot, Schumacher nyolcadik lett. A kettő külön-külön is elég lett volna utóbbi világbajnoki címéhez, valamint a konstruktőrit is megszerezték. 2004-ben Schumacher sikere sorozatban az ötödik Ferrari-győzelmet jelentette a pályán, Barrichello Coultharddal ütközve kiesett. 2006-ban Schumacher pontegyenlőség mellett futamgyőzelmei révén listavezetőként érkezett, de kiesésével és Alonso győzelmével a bajnoki remények messzire kerültek. Massa második lett a futamon.

Fudzsiban Kimi mindkét alkalommal harmadik, Massa 2007-ben hatodik, 2008-ban hetedik lett.

Újra Szuzukában 2009-ben Kimi negyedik, a Massát helyettesítő Fisichella 12. lett. 2010-ben Alonso harmadik, Massa ütközés miatt kiesett; 2011-ben Alonso második, Massa hetedik. Tavalyelőtt Alonso a rajt után kicsúszott (felsértett gumija miatt), ami érzékeny veszteséget jelentett a vb-csatában. Massa viszont második lett, hosszú dobogó nélküli sorozatot megtörve. Tavaly Alonso negyedik, Massa tizedik.

Lotus

Az első Japán Nagydíjat 1976-ban Fudzsiban az eredeti Lotus csapat pilótájaként Mario Andretti nyerte.

A jogelődök közül a Benetton színeiben győzött 1989-ben Alessandro Nannini (Senna kizárásával), 1990-ben Piquet, 1995-ben Schumacher, míg a Renault-val 2006-ban és Fudzsiban 2008-ban Alonso.

2011-ben a Lotus Renault GP versenyzői közül Petrov kilencedik, Bruno Senna 16. helyen végzett. Tavalyelőtt Kimi hatodik, Grosjean műszaki hibával kiesett, hivatalosan 19.-nek könyvelték el. Tavaly Grosjean állhatott dobogóra harmadikként, Kimi ötödik lett.

McLaren

Az első Japán Nagydíjon 1976-ban a régi fudzsi pályán James Hunt a bajnoki címért hajtott, harmadik helye elegendőnek is bizonyult hozzá Lauda kiállása után. Egy évvel később megnyerte a futamot.

Az első szuzukai versenyen 1987-ben Stefan Johansson állhatott a dobogó harmadik fokára, míg Prost „csak” hetedik lett, ami akkor még nem volt pontszerző. Ezt követően sorozatban négyszer ünnepelhettek világbajnoki címet a pályán. 1988-ban McLaren-házidöntő volt: Senna győzött Prost előtt, így első ízben lett bajnok. Egy évvel később szintén ők voltak harcban a bajnokságért: Prost nem engedte Sennát előzni, aminek következtében összeütköztek. Prost számára véget ért a verseny, Senna a pályamunkások segítségével, egy sikánt levágva folytatta és elsőként ért célba – de aztán kizárták, Prost lett a világbajnok. 1990 immár harmadjára hozott Senna–Prost döntőt, de utóbbi már a riválist erősítette. Senna visszaadta a kölcsönt: az elején ütköztek, mindketten kiestek, Senna lett a világbajnok. 1991-ben is Senna javára dőlt el a cím, ezúttal a kieső Mansell-lel szemben. Még az is belefért, hogy a végén a győzelmet átengedje Bergernek, aki először nyert a csapat színeiben. Egy évvel később viszont bajnokságra esélytelenül érkeztek. Berger második lett, Senna motorhiba miatt feladni kényszerült. 1993-ban kettős dobogót hoztak össze: Senna győzött, a csapat színeiben másodízben induló Häkkinen harmadik lett.

1994-ben nem sikerült pontot szerezni, majd a következő két évben Häkkinen dobogós lett: 1995-ben második, 1996-ban harmadik. 1997-ben negyedik lett. 1998-ban Mika listavezetőként érkezett. Bár Schumacher kiesésével eldőlt a bajnoki cím, megadta a módját: magabiztos győzelmet aratott; Coulthard a dobogó harmadik fokán ünnepelhette a konstruktőri címet. 1999-ben is a bajnoki címért hajtott Mika, ezúttal viszont meg kellett fordítania az állást, ami jó rajttal és újabb könnyed győzelemmel sikerült is neki. Coulthard műszaki hiba miatt kiesett. 2000-ben szintén Mika hajtott a bajnoki címre, de második lett a futamon és az összetettben is, Coulthard harmadik. 2001-ben Mika búcsúzott: bár dobogós helyezéssel zárhatta volna pályafutását, udvarias gesztussal átengedte azt Coulthardnak, hálából a korábbi segítségnyújtásokért.

2002-ben Kimi harmadik, Coulthard a gázadagoló meghibásodása miatt feladta. 2003-ban Kimi bajnoki címe volt a tét, bár minimális eséllyel. Végül második lett (futamon és a bajnokságban is), Coulthard harmadik. 2004-ben Kimi hatodik, Coulthard Barrichellóval ütközve kiesett. 2005-ben Kimi győzött, az utolsó körben előzve Fisichellát. Montoya az elején falnak ment és kiesett. 2006-ban Kimi ötödik, de la Rosa 11. lett.

2007-ben Fudzsiban Hamilton nyerte a versenyt, míg Alonso a vizes pályán kicsúszott. 2008-ban Hamilton a rajt utáni adok-kapok miatt büntetést kapott, végül 12. lett; Kovalainen motorhiba miatt kiállt.

Újra Szuzukában 2009-ben Hamilton harmadik, Kovalainen 11. helyen ért célba. 2010-ben Button és Hamilton 4-5. helyen végeztek. 2011-ben Button győzött, Hamilton ismét ötödik. Tavalyelőtt Button a váltócsere miatti hátrasorolása ellenére negyedik lett Hamilton előtt. Tavaly Button kilencedik, Pérez 15. helyen végzett.

Force India

Az első Japán Nagydíjuk még Fudzsiban volt 2008-ban, Sutil és Fisichella is kiesett.

A szuzukai futamok kezdetben szintén nullapontosan végződtek: 2009-ben Sutil és Liuzzi 13-14. helyen végeztek, 2010-ben mindketten kiestek (Liuzzi a rajt utáni karambolban, Sutil motorhiba miatt), 2011-ben Sutil és di Resta 11-12. helyezést ért el. Tavalyelőtt Hülkenberg hetedikként pontokat szerzett, di Resta ismét 12. lett. Tavaly di Resta 11., Sutil 14. lett.

Sauber

Az első Japán Nagydíjukon (1993) nem szereztek pontot. 1994-ben Frentzen hatodik lett, a csapathoz visszatérő Lehto motorhiba miatt kiesett. 1995-ben Frentzen nyolcadik, a visszatérő Wendlinger tizedik, egyikért sem járt még pont. 1996-ban Frentzen újra hatodik, Herbert tizedik helye viszont még mindig nem ért pontot. 1997-ben Herbert hatodik, az edzésen megsérülő Morbidelli nem állt rajthoz. 1998-ban Alesi hetedik, Herbert tizedik, ami változatlanul nulla pontot jelentett. 1999-ben Alesi hatodik, Diniz 11. lett. 2000-ben Salo és Diniz 10-11. helyen végeztek, előbbinek nem járt pont, ahogy egy évvel később Heidfeld kilencedik helyéért sem. Kimi pedig negatív módon tette emlékezetessé a futamot, miután ütközött Alesivel. A következő két évben sem szereztek pontot: Heidfeld 2002-ben hetedik, 2003-ban kilencedik, előbbi évben Massa, utóbbi évben Frentzen kiesett. 2004-ben Massa és Fisichella 8-9. lett, előbbiért végre járt egy pont. A 2005-ös versenyen viszont újra nulláztak: Massa tizedik, Villeneuve 12. lett.

A BMW-Sauber évek legjobb eredménye Kubica második helye volt 2008-ban Fudzsiban.

2010-ben mindkét versenyző pontot szerzett, Kobajasi és Heidfeld 7-8. helyen végeztek; 2011-ben Pérez nyolcadik, Kobajasi 13. lett. Tavalyelőtt Pérez kiesett, Kobajasi viszont harmadikként első dobogós helyével örvendeztette meg a hazai közönséget. Tavaly Hülkenberg és Gutiérrez 6-7. helyen futottak be, utóbbinak ezek voltak az első pontjai.

Toro Rosso

A csapat első Japán Nagydíján 2006-ban Liuzzi 14., Speed 18. lett.

Fudzsiban 2007-ben Vettel a biztonsági autó mögött a harmadik helyen haladt, de belehajtott Webberbe, így kiesett. Liuzzi kilencedik helye nem ért pontot. 2008-ban Vettel hatodik, Bourdais tizedik, de csak előbbinek jártak pontok.

A következő szuzukai futamon Buemi és Alguersuari is kiestek. 2010-ben Buemi tizedik lett, éppen Alguersuari előtt. 2011-ben Alguersuari 15., Buemi kiesett. Tavalyelőtt Ricciardo tizedik, Vergne 13. helyezést ért el. Tavaly 12-13. helyen végeztek Vergne, Ricciardo sorrendben.

Williams

Az első szuzukai versenyen furcsa módon, idejekorán dőlt el a világbajnoki cím a két versenyző között: Mansell a csütörtöki „ismerkedős” edzésen kicsúszott, sérülése miatt nem állhatott rajthoz, így Piquet biztos bajnokként indulhatott, a 15. hely is belefért neki. 1988-ban Patrese hatodik, Mansell kiesett. Egy évvel később mindkét versenyző dobogós: Patrese második, Boutsen harmadik. 1990-ben 4-5. helyen végeztek, szintén Patrese, Boutsen sorrendben. 1991-ben Mansell hajtott a világbajnoki címért, de kicsúszott, ezzel elvesztek az esélyei. Patrese harmadik lett. 1992-ben Patrese megszerezte utolsó győzelmét, Mansell edzéselsőként és már világbajnokként kiesett.

1993-ban Prost második, Hill negyedik lett. 1994-ben biztonsági autós futamon Hill győzött (az akkori rendszer miatt nem volt elég elsőként befutnia, számított az előnye is), életben tartva bajnoki esélyeit; Mansell negyedik (bár Alesi előtt ért célba, az akkori szabályok miatt a biztonsági autó beküldése előtti időkülönbségeket is figyelembe vették). 1995-ben Hill és Coulthard egyaránt kicsúsztak, így a konstruktőri cím is elúszott. 1996-ban házidöntő volt: Villeneuve kerekének leesésével eldőlt a cím, Hill győzelemmel ünnepelt. 1997-ben Frentzen második, a bajnoki címre hajtó Villeneuve-öt a szabadedzésen való sárgazászlós gyorshajtásért megbüntették, ötödik helyének elvételével egy pont előny helyett egy pont hátránnyal fordult a zárófutamra. 1998-ban Frentzen ötödik (Hill az utolsó pillanatban előzte meg), Villeneuve hatodik. 1999-ben Ralf Schumacher ötödik, 2000-ben Button érte el ezt a helyezést. 2001-ben Montoya második, Ralf hatodik. 2002-ben Montoya negyedik, Ralf 11. lett. A 2003-as szezonzáró előtt a csapatnak volt még esélye a konstruktőri címre, de a kettős kieséssel elúszott. 2004-ben Ralf második (bátyja mögött), Montoya hetedik.

2005-ben Webber negyedik, Pizzonia ütközés miatt kiesett. A következő három Japán Nagydíjon nem szereztek pontot. 2009-ben Rosberg ötödik, Nakadzsima 15. lett. 2010-ben Hülkenberg a rajt után kiesett ütközés miatt, Barrichello kilencedik. 2011-ben Maldonado 14., Barrichello 17. lett. Tavalyelőtt Maldonado nyolcadik, Brunno Senna 14. lett. Tavaly Maldonado és Bottas 16-17. helyen végeztek.

Marussia

A Virgin színeiben Glock 2010-ben 14. lett, di Grassi pedig rendhagyó módon a rajtrácsra menet szenvedett balesetet. 2011-ben Glock és d’Ambrosio 20-21 helyen végzett. Már a jelenlegi név alatt tavalyelőtt Glock 16. helyen végzett, Pic motorhibával kiállt. Tavaly Chilton 19., Bianchi ütközés miatt kiesett.

Caterham

A Lotusszal Kovalainen és Trulli 2010-ben 12-13. helyezést értek el, ami a csapat bemutatkozó évének legjobb eredménye volt. 2011-ben 18-19. helyen végeztek. Tavalyelőtt már a jelenlegi név alatt Kovalainen 15., Petrov 17. lett. Tavaly Pic 18. lett, van der Garde az elején ütközött és kiesett.