A kezdetek óta nincs Forma–1-es világbajnokság Brit Nagydíj nélkül. Rögtön az első vb-futamot a silverstone-i pályán rendezték. Az akkori részt vevő csapatok közül ma már egy sincs a mezőnyben (a Ferrari azt a versenyt még kihagyta). A verseny helyszíne egy időben kétévente váltakozott (előbb Aintree páratlan és Silverstone páros, majd Silverstone páratlan és Brands Hatch páros években), de 1987 óta ismét Silverstone az állandó házigazda. A hosszú idők alatt a Ferrari, a McLaren és a Williams is több sikert ért el a pályán, a Lotus itt is elsősorban a név miatt büszkélkedhet régi sikerekkel (illetve a jogelőd Benetton egy alkalommal nyert). A Red Bullnak három győzelme van itt, a legutóbbi futamot azonban a Mercedes nyerte Nico Rosberg révén – idén sanszos az ismétlés.

A Brit Nagydíj több csapat számára hazai verseny is, nem csupán a három hivatalosan brit istálló (McLaren, Williams, Lotus) tartja itt bázisát, de a német Mercedes (Brackley), az osztrák Red Bull (Milton Keynes), a maláj Caterham (Leafield), az orosz Marussia (Banbury) – az indiai Force Indiáról már ne is beszéljünk…

Red Bull

Első négy Brit Nagydíjukon (2005-2008) még pontot sem szereztek, 2008-ban például azért sem, mert Coulthard ütközött a „kis Red Bullnál” versenyző Vettellel. Azóta viszont mindig összejött legalább a dobogó. 2009-ben Vettel immár a „nagycsapat” színeiben győzött, Webber kettős győzelemmé egészítette ki. A következő évben Webber hozta az újabb győzelmet, míg Vettel hetedik lett; a csapat megítélésének azonban ártott a szárnycserés eset. A 2011-es versenyen (egy hétvégére) betiltották a befújt diffúzor használatát, így is a dobogó két oldalát foglalták el: Vettel második, Webber csapatvezetői utasításra nem támadta. Tavalyelőtt ismét Webber győzött, Vettel a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly Webber második lett utolsó Brit Nagydíján, Vettel váltóhiba miatt feladni kényszerült.

Mercedes

Silverstone-ban még 1954-ben versenyzett először a régi csapat, Fangio negyedik lett – egyike azon kevés futamnak, amit abban az évben nem ő nyert. Egy évvel később Aintreeben négyes győzelem következett: Moss hazai pályán ünnepelhette első sikerét, Fangiónak pedig a második hely is elég volt harmadik vb-címéhez. Harmadik Kling, negyedik Taruffi lett.

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Barrichello harmadikként lett dobogós, míg Buttonnak hazai pályán hatodik helyre futotta.

A 2010-es visszatérő évben Rosberg harmadik lett, Schumacher kilencedik. 2011-ben Rosberg hatodik, Schumacher ismét kilencedik; tavalyelőtt Schumacher hetedik, Rosberg 15. helyen végzett. Tavaly Rosberg megnyerte a futamot, Hamilton – egy defektet is átvészelve – negyedik lett.

Ferrari

A világbajnokság történetének első futamát még kihagyták 1950-ben, a következő évi verseny viszont fontos mérföldkő volt számukra: a nemrég elhunyt José Froilán González megszerezte az első győzelmüket. Ezután az ötvenes években gyakorlatilag kibérelték a pályát: Alberto Ascari nyert 1952-53-ban, 1954-ben újra González, 1956-ban Fangio (Silverstone másodévi helyszín lett), 1958-ban Peter Collins, a csapattárs Hawthorn előtt.

Az ezt követő évtizedek viszont kevesebb sikert hoztak a Brit Nagydíjon, akkor is inkább a többi pályán: 1961-ben Wolfgang von Trips – Phil Hill – Richie Ginther hármas győzelem Aintreeben, majd Brands Hatchben 1976-ban Lauda, 1978-ban Reutemann nyert. Silverstone-ból említésre méltóbb eredmény Surtees második helye 1963-ban, harmadik helye 1965-ben; Chris Amon ugyancsak harmadik helyezése 1967-ben, Lauda második helye 1977-ben. 1983-ban Tambay harmadik, 1985-ben Alboreto második, miközben Brands Hatchben 1982-ben Pironi és Tambay a dobogó két oldalára állhattak.

1988-ban Berger és Alboreto az első sorból rajtoltak, ez volt az egyetlen alkalom abban az évben, amikor nem a McLarené volt a pole, a versenyen viszont lemaradtak. 1989-ben Mansell hazai pályán második. Hosszú várakozás után Prostnak sikerült nyernie Silverstone-ban 1990-ben. Az ezt követő évekből Prost 1991-es harmadik, valamint Alesi 1994-es 1995-ös második helyét érdemesebb megemlíteni.

1996-ban és 1997-ben Schumacher és Irvine egyaránt kiesett. Majd 1998-ban jött Schumacher furcsán emlékezetes győzelme (az utolsó körben kiállt 10 másodperc büntetésre, de a célvonal módosítása miatt befutott és még a +10 másodperc is belefért, amit amúgy később el is töröltek), Irvine harmadik lett. 1999-ben Schumacher balesetet szenvedett, lábtörésével elveszítette világbajnoki reményeit, Irvine viszont második hellyel mutatta meg, hogy kész átvenni a szerepét. 2000-ben Barrichello rajtolt az élről, de kiesett; Schumacher harmadik lett a két McLaren mögött. 2001-ben Schumacher és Barrichello is dobogós a megtáltosodó Häkkinen mögött, ami Schumacher számára győzelem nélkül is nagy lépés volt a vb-cím felé. 2002-ben Schumacher–Barrichello kettős győzelem, 2003-ban viszont Barrichello diadalmaskodik, míg csapattársa negyedik. 2004 ismét Schumacheré, Barrichello harmadik. 2005-ben Schumacher hatodik Barrichello előtt; 2006-ban második, míg Massa ötödik.

2007-ben Kimi győzött, Massa ötödik. 2008-ban Kimi negyedik, Massa többször megpördülve 13. helyen végzett. 2009-ben Massa negyedik, Kimi nyolcadik. 2010-ben Alonso 14., miután kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetést kapott, Massa 15. lett. Az utóbbi három versenyen Alonso rendre dobogós lett: 2011-ben itt szerezte meg a Scuderia azévi egyetlen győzelmét, Massa ötödik helyen végzett. Tavalyelőtt Alonso második, Massa negyedik. Tavaly Alonso harmadik, Massa – akinek másokhoz hasonlóan gondjai akadtak a bal hátsóval – hatodik.

Lotus

A régi Lotusnak 1960-ban Innes Ireland harmadikként ezen a pályán szerezte az első dobogóját (mármint gyári csapatként, mert a Rob Walker-féle Lotusok már megvillantották magukat előtte is). Ezután a csapat többször is győzött a hazai versenyén. 1962-től 1965-ig sorozatban négy Brit Nagydíjat nyert Jim Clark, az elsőt még Aintreeben, a másodikat és a negyediket Silverstone-ban, a harmadikat Brands Hatchben. Egy gyengébb év után 1967-ben immár Cosworth-motorral újra ő aratott győzelmet Silverstone-ban. Ezután Brands Hatchben jöttek a sikerek: 1968-ban privát csapat Rob Walker Racing színeiben Jo Siffert szerezte első győzelmét, 1970-ben Jochen Rindt nyert, 1972-ben Fittipaldi. Több Brit Nagydíjat nem nyertek, 1987-ben Ayrton Senna harmadikként szerezte utolsó silverstone-i dobogójukat.

Az enstone-i elődök közül a Benetton 1995-ben nyert itt a hazai pályán versenyző Herbert, a Renault pedig 2006-ban Alonso révén. 2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Heidfeld nyolcadik, Petrov 12. lett.

Tavalyelőtt Kimi és Grosjean az 5-6. helyen végeztek; tavaly Kimi ötödik, Grosjean kiesett (hivatalosan 19. lett).

McLaren

Első silverstone-i dobogójukat az alapító Bruce McLaren szerezte, amikor 1969-ben harmadik lett. 1970-ben Denny Hulme, 1972-ben Peter Revson hozta ezt a helyezést a Brit Nagydíjon, de a másik pályán, Brands Hatchben. Első silverstone-i győzelmüket 1973-ban Revson szerezte, Hulme ugyanezen a versenyen harmadik. Innentől kezdve jött egy jó sorozat a pályán: 1975-ben Fittipaldi, 1977-ben Hunt győzött. Közben Brands Hatchben 1974-ben Fittipaldi második lett, 1976-ban pedig Hunt nyert volna, de mivel a második rajtnál jogosulatlanul vett részt, kizárták. 1977 után négyéves győzelmi ínség jött (nemcsak a pályán, hanem egyáltalán a csapatnak), amit 1981-ben John Watson tört meg. Majd Brands Hatchben Lauda 1982-ben és 1984-ben egyaránt győzött, 1985-ben pedig Silverstone-ban nyert Prost. 1986-ban az utolsó Brands Hatch-i versenyen Prost harmadik. 1987-ben kettős kiesés következett, majd 1988-ban Senna győzött, Prost kiállt, a következő évben fordítva: Prost a győztes, Senna kicsúszott. Ezután sokat kellett várni az újabb győzelemre.

1990-ben Senna harmadik. A következő évben Senna próbálta üldözni Mansellt, de a verseny végén kifogyott a benzine, így negyediknek könyvelték el, Berger lett a második. 1992-ben Berger, 1993-ban Senna lett ötödik, majd 1994-ben Häkkinen hozott egy dobogót (harmadik). 1995-ben egy ötödik hely következett Blundell révén, majd 1996-ban Häkkinen újra harmadik, 1997-ben Coulthard negyedik. 1998-ban Häkkinen nagy előnnyel vezetett, de az eső miatt beküldött safety car elolvasztotta az előnyét, utána hibázott is, így Schumacher mögé esett vissza. Aztán a futam végi káoszban egy ideig úgy tűnt, mégis nyert, de második maradt. A csapat óvott, de elutasították. Coulthard kiesett. A következő évben aztán Coulthard ünnepelhetett hazai pályán, Mikának viszont leesett a bal hátsó kereke (mindig az a bal hátsó…). 2000-ben Coulthard ismételt, Mika pedig gondoskodott a kettős győzelemről. A 2001-es futam pedig Mikáé volt, az amúgy gyenge évében újra régi formáját idézte. Coulthard viszont kiesett, amivel egyre inkább lemaradt a vb-címért folyó versenyfutásban.

2002-ben nem szereztek pontot: Coulthard tizedik, Kimi motorhiba miatt kiesett. 2003-ban Kimi harmadik, Coulthard ötödik; 2004-ben Kimi második, Coulthard hetedik. 2005-ben Montoya győzött, Kimi harmadik (úgy, hogy motorcsere után hátrasorolták a rajtrácson). 2006-ban Kimi megismételte az előző évi helyezését, Montoya hatodik.

2007-ben Alonso és Hamilton dobogósok a Ferrarihoz távozott Kimi mögött. 2008-ban Hamilton győzött, Kovalainen ötödik. 2009 viszont nem túl jól sikerült Hamiltonnak, 16. lett, míg Kovalainen ütközés miatt kiesett. 2010-ben Hamilton második, Button negyedik. Három éve Hamilton negyedik, Button a csapat hibájából esett ki: korán engedték ki a kerékcseréről, amikor egyik kerekét még nem rögzítették rendesen. A tavalyelőtti verseny haloványabbra sikerült: Hamilton nyolcadik, Button tizedik. A tavalyi pedig még ennyire sem sikerült, Button 13. lett, Pérez kiesett – mindkettejüknek gumiproblémái voltak.

Force India

Az Indiai Nagydíj mellett ez is hazai pályának számít, hiszen itt található a Spykertől (Midlandtől, Jordantől) örökölt bázisuk. Ennek ellenére nincsenek még itt nagy eredményeik, a 2008-as verseny kettős kiesést hozott, pontot szerezniük először 2010-ben sikerült itt, amikor Sutil nyolcadik lett. Csapattársa, Liuzzi akkor 11. helyen végzett. 2011-ben Sutil 11., di Resta 15.; tavalyelőtt Hülkenberg 12., di Resta ütközés utánk kiállni kényszerült. Tavaly Sutil hetedik és di Resta kilencedik helye révén összejött a kettős pontszerzés.

Sauber

A csapat első Brit Nagydíján (1993) Lehto nyolcadik lett, de akkor ezért még nem járt pont. Az első silverstone-i pontjukat Frentzen szerezte 1996-ban hatodik helyével. Ezt az eredményt legközelebb három évvel később ismételte meg Diniz. 2001-ben az elsőéves Kimi ötödik lett Heidfeld előtt. 2002-ben Heidfeld hatodik, 2004-ben Fisichella hozta ugyanezt a helyezést.

A BMW–Sauber időszakban Heidfeldnek sikerült 2008-ban második helyezést elérnie.

Önállóan visszatérve 2010-ben Kobajasi hatodik, azévi legjobb helyezését elérve; de la Rosa a hátsó szárny sérülése miatt kiállt. 2011-ben Pérez hetedik, Kobajasi motorhiba miatt kiesett. Tavalyelőtt nulláztak: Kobajasi 11., Pérez ütközés miatt kiesett. Tavaly Hülkenberg szerzett egy pontot tizedikként, Gutiérrez 14. lett.

Toro Rosso

Az első itteni versenyükön 2006-ban Liuzzi 13. lett. Első pontjukat a pályán 2011-ben szerezte Alguersuari tizedik helyével, Buemi ütközés miatt kiesett. Tavalyelőtt Ricciardo és Vergne 13-14. helyen futottak be. Tavaly Ricciardo nyolcadik, Vergne defekt miatt kiesett.

Williams

Az 1979-es verseny különösen emlékezetes számukra: Alan Jones az első pole pozíciójukat, Regazzoni az első győzelmüket szerezte itt. A következő évben Jones győzött Brands Hatchben, Reutemann harmadik; majd 1986-ban már Honda-motorral Mansell nyert az utolsó ottani futamon, Piquet-nek köszönhetően kettős győzelem lett. A következő évben Silverstone-ban mindketten megismételték ezt az eredményt. 1988-ban a Judd-motoros szenvedés évében itt volt Mansell egyik bravúros második helyezése.

A Renault-motoros érában a ’90-es évek hozott sikersorozatot: 1990-ben Boutsen második, aztán sorra nyerték a versenyt: 1991-ben és 1992-ben Mansell, 1993-ban Prost, 1994-ben Hill. Az 1992-es Patrese révén kettős siker lett. 1995-ben tört meg a sorozat: Coulthard harmadik lett, míg Hill kiesett. 1996-ban és 1997-ben Villeneuve hozta az újabb győzelmeket, utóbbi volt a 100. diadala a csapatnak. Azóta viszont nem sikerült itt nyerniük.

1998-ban Frentzen kiesett, Villeneuve hetedik, amiért akkoriban még nem járt pont. 1999-ben Ralf Schumacher harmadik, bátyja balesete után. 2000-ben már BMW-motorral Ralf negyedik, mögötte az újoncévét töltő Buttonnal. 2001-ben Montoya negyedik, Ralf kiesett. 2002-ben Montoya dobogós a két Ferrari mögött, 2003-ban második. 2004-ben egy ötödik helyre futotta neki, a sérült Ralfot helyettesítő Gené 12. (ez lett az utolsó futama, bár akkor ez még nem volt biztos). 2005-ben az utolsó BMW-s szezonban Webbernek és Heidfeldnek mindössze 11-12. helyre futotta. 2006-2007-ben ugyancsak nem sikerült pontot szerezniük, 2008-ban is mindössze egyet a nyolcadikként beérő Nakadzsima révén. 2009-ben Rosberg ötödik. 2010-ben Barrichello szintén ötödik, Hülkenberg tizedik. 2011-ben Barrichello és Maldonado 13-14. helyen futott be. Tavalyelőtt Bruno Senna kilencedik, Maldonado ütközés után visszaesve 16. lett. Tavaly lemaradtak a pontszerzésről Maldonado és Bottas 11-12. helyével.

Marussia

A Virginnel 2010-ben Glock 18., di Grassi hidraulikai probléma miatt kiesett. 2011-ben Glock és d’Amrosio 16-17.; tavalyelőtt már a mostani név alatt Glock és Pic 18-19. helyen végeztek, utóbbit 107% feletti idő ellenére engedték indulni. Tavaly Bianchi és Chilton 16-17. helyezést értek el.

Caterham

A jogelőd Lotusszal 2010-ben Trulli és Kovalainen 16-17. lett, a következő évben mindketten műszaki hiba miatt estek ki. Tavalyelőtt már a jelenlegi név alatt Kovalainen 17., míg Petrov motorhiba miatt el sem tudott rajtolni. Tavaly Pic 15., van der Garde 18. lett.