A Brazil Nagydíjakat az utóbbi években a Red Bull Racing uralta, 2009 óta öt versenyből négyet megnyertek (tavalyelőtt nem nyerték meg a versenyt, viszont akkor Sebastian Vettel világbajnoki címét ünnepelhették). Idén itt sincs túl sok esélyük a sikersorozat folytatására. Az egyetlen kakukktojás 2012-ben a McLaren győzelme volt - azóta sem nyertek újabb futamot. A Ferrari 2008-ban nyert Brazil Nagydíjat utoljára, a futam azonban a drámai módon elúszott egyéni vb-cím miatt maradt emlékezetes. Előtte való évben azonban Kimi Räikkönen lett Interlagosban a Scuderia mindezidáig utolsó világbajnoka. A Williams utoljára kereken tíz éve nyert Brazil Nagydíjat, és azt követően sokáig kellett várniuk az újabb győzelemre. A Mercedesnek még nem volt igazán jó eredménye Brazíliában, most erre is itt az alkalom, a kérdés az, melyik pilótájuk fordulhat előnyösebb helyzetből a szezonzáróra.

Red Bull

2005-ben Klien kilencedik lett, amiért pontot nem kapott; Coulthard a rajtnál ütközött a két Williams–BMW-vel. 2006-ban Coulthard váltóhiba miatt esett ki, Doornbos 12. lett. 2007-ben Webbernek volt váltóhibája, Coulthard kilencedik. 2008-ban a búcsúzó Coulthard a rajt után ütközött, Webber kilencedik, még mindig pont nélkül. 2009-ben aztán megtört a rossz sorozat: Webber megszerezte a csapat első itteni győzelmét. Vettel negyedik lett, ezzel a világbajnoki esélyei elszálltak. Utána rögtön nyertek még két futamot a pályán: 2010-ben a Vettel, Webber sorrendben aratott kettős győzelemmel mindkét pilóta versenyben maradt a bajnoki címért a zárófutamra. A csapat nem állított fel sorrendet köztük (ami utólag jó döntésnek bizonyult). 2011-ben ismét kettős győzelmet arattak, ezúttal Webberrel az élen. Tavalyelőtt Webber negyedik lett, Vettel rossz rajt és ütközés után a mezőny végéről felzárkózva hatodik, ami révén világbajnoki címet ünnepelhettek. Tavaly újabb kettős győzelem következett, Vettel sorozatban kilencedik győzelmével zárta a szezont, Webber pedig második hellyel búcsúzott a Forma–1-től, a levezető körben levett sisakkal.

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Button ötödik helyével itt ünnepelhette világbajnoki címét.

2010-ben Rosberg és Schumacher 6-7. helyen végeztek; 2011-ben Rosberg hetedik, Schumacher 15. lett. Tavalyelőtt Rosberg egy defekt miatt 15., míg Schumacher hetedik hellyel búcsúzott a Forma–1 mezőnyétől, immár másodjára és végérvényesen. Tavaly Rosberg ötödik, Hamilton kilencedik lett.

Ferrari

Az első Brazil Nagydíjon (1973) Arturo Merzario és Jackie Ickx 4-5. helyen végeztek. 1974-ben Regazzoni második lett. Két évvel később Lauda a szezonnyitót megnyerve ott folytatta, ahol az előző évet abbahagyta. 1977-ben Carlos Reutemann győzött, Niki Lauda harmadik lett; majd 1978-ban az első riói versenyt is Reutemann nyerte.

A következő dobogóra egészen 1985-ig kellett várni: akkor szintén Rióban Alboreto lett második. A csapat színeiben utoljára induló Arnoux negyedik lett. 1988-ban Berger lett második, 1989-ben pedig Mansell mutatkozott be győzelemmel a Scuderiánál.

Ismét Interlagosban 1990-ben Prost győzött, Mansell negyedik lett. 1991-ben Prost negyedik, Alesi hatodik, a következő évben Alesi és Capelli 4-5. helyen végeztek. 1993-ban Alesi és Berger nem szereztek pontot; 1994-ben Alesi harmadik, Berger motorhiba miatt feladta. A következő évben Berger lett harmadik, Alesi ötödik.

1996-ban Schumacher harmadikként megszerezte első ferraris dobogóját, Irvine hetedik lett, amiért nem járt még pont. 1997-ben Schumacher ötödik, Irvine 16. lett. 1998-ban Schumacher harmadik, Irvine nyolcadik (pont nélkül). 1999-ben Schumacher második lett, Irvine ötödik. 2000-ben Schumacher megnyerte a versenyt, Barrichello a hidraulika hibája miatt kiesett. 2001-ben Schumacher második, Barrichello ezúttal a Ralffal való ütközés miatt kényszerült feladni. 2002-ben Schumacher az itt debütáló új autóval győzött; a régivel versenyző, élről induló Barrichello hidraulikai hiba miatt állt ki. 2003-ban Barrichello ismét edzéselső lett, vezetett is egy ideig a versenyen, de az üzemanyagrendszer hibája miatt fel kellett adnia, míg Schumacher kicsúszott a vizes pályán. 2004-ben Barrichello harmadikként végre dobogóra állhatott odahaza, Schumacher hetedik. 2005-ben Schumacher negyedik, Barrichello hatodik. 2006-ban Massa megnyerte a hazai versenyét, a vb-csatában alulmaradó Schumacher tizedik helyről indulva emlékezetes versenyen negyedikként búcsúzott a csapattól (és egy időre a Forma–1-től is).

2007-ben Kiminek volt esélye a világbajnoki címre, bár ez a saját szereplése mellett a McLarenek helyezésén is múlott. Az összehangolt taktikával Kimi, Massa sorrendben arattak kettős győzelmet, ami Hamilton hetedik helye mellett elegendőnek bizonyult a világbajnokság megnyeréséhez. Egy évvel később Massa volt a bajnokaspiráns. Az esős versenyt megnyerve megtette magáét, a célvonal átszelése után csapata már ünnepelt is, de 15 másodperc múlva az örömük szertefoszlott, mivel Hamilton mégis ötödik tudott lenni, így a győzelem Kimi harmadik helyezésével együtt csak a konstruktőri címre volt elég. 2009-ben Kimi hatodik, a sérült Massát helyettesítő Fisichella tizedik, amiért még nem járt pont. 2010-ben Alonso harmadik helyezéssel őrizte listavezető pozícióját, Massa 15. lett. 2011-ben Alonso és Massa 4-5. helyen ért célba. Tavalyelőtt a dobogó két oldalára állhattak fel, Massa előzékenysége révén Alonso lehetett a második, de a hőn áhított világbajnoki címet így sem sikerült megszerezni. Tavaly Alonso harmadikként ismét ott volt a pódiumon, Massa hetedik lett.

Lotus

Az első Brazil Nagydíjat 1973-ban a hazai pályán versenyző Emerson Fittipaldi nyerte a régi Team Lotus színeiben.

A mostani csapat jogelődje, a Benetton 1994-ben és 1995-ben nyerte meg a versenyt Schumacher révén. Utóbbi alkalommal ugyan szabálytalannak találták az üzemanyagot, de csak a konstruktőri pontokat vették el. Az enstone-i székhelyű Renault csapat nem tudott itt nyerni, de Alonso 2005-ben és 2006-ban is itt ünnepelte világbajnoki címét. 2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Petrov tizedik, Senna 17. lett.

Tavalyelőtt Grosjean kiesett. Kiminek ez volt az egyetlen versenye abban az évben, amin lekörözték. Egy kicsúszást követően ugyanis rossz utat választott a visszatérésre, ami zsákutcának bizonyult, így kénytelen volt visszafordulni. A tizedik helyezésével azonban a pontszerző sorozatát meg tudta menteni. Tavaly a Kimit helyettesítő Kovalainen 14., Grosjean kiesett.

McLaren

Az első Brazil Nagydíjon 1973-ban Denny Hulme harmadik lett. Egy évvel később Emerson Fittipaldi nyert a hazai versenyén, egyúttal első mclarenes győzelmét szerezte. 1975-ben Fittipaldi és Jochen Mass a 2-3. helyen végeztek. 1977-ben James Hunt lett második.

A következő brazíliai dobogóra öt évet kellett várni: 1982-ben John Watson második lett Rióban, a következő évben Lauda harmadik. 1984-ben és 1985-ben egyaránt Prost győzött. 1986-ban kettős kiesés rondított bele a sorozatba, de 1987-ben ismét Prost nyert, a frissen érkezett Johansson harmadik lett. 1988-ban szintén Prost győzött; a csapat színeiben bemutatkozó, hazai pályán versenyző Sennát kizárták, mivel átült a tartalékautóba. 1989-ben az utolsó riói futamon Prost második, míg az élről induló Senna 11. lett, miután Patrese­Berger szendvicsbe kerülve utóbbival ütközött.

1990-ben ismét Interlagosban Senna vezetett, de nekiment a lekörözendő Nakadzsimának, emiatt javítás után harmadik helyre tért vissza, a csapattárs Berger mögé. 1991-ben Senna végre megszerezte a hőn áhított hazai győzelmet, váltóhiba ellenére. A verseny végére annyira kimerült, hogy segíteni kellett a kiszállásnál. Berger harmadik lett. 1992-ben mindketten kiestek műszaki hiba miatt. 1993-ban Senna újra győzött, Michael Andretti a rajt utáni ütközésben kiesett.

1994-ben mindkét versenyző kiesett: Häkkinen motorhiba, Brundle ütközés miatt (ami után Irvine eltiltást kapott). 1995-ben Häkkinen negyedik, Blundell (aki Mansell helyett indult, mivel nem fért be az autóba) hatodik. 1996-ban és 1997-ben Mika ismét negyedik lett, Coulthard 1996-ban kipördült, 1997-ben tizedik (rend kedvéért: akkor ez nem ért pontot). 1998-ban magabiztos kettős győzelmet arattak, Häkkinennel az élen. 1999-ben Mika ismét győzött, Coulthard váltóhiba miatt kiesett. 2000-ben Mika az olajnyomás problémái miatt állt ki; Coulthard második helyen ért célba, de szabálytalan méretű légterelő miatt kizárták. 2001-ben Coulthard győzött, Mika autója már a rajtnál leállt. 2002-ben Coulthard harmadik, Kimi kiállni kényszerült, de a megtett táv miatt 12.-nek könyvelték el. 2003-ban Kimi második volt a félbeszakításkor, aztán győztesnek hirdették ki, akként is vett részt az eredményhirdetésen, de később kiderült, hogy eggyel későbbi kört kell figyelembe venni, így második lett Fisichella mögött. Coulthard negyedik lett. 2004-ben Kimi második, Coulthard 11. hellyel búcsúzott a csapattól. 2005-ben a Montoya–Kimi páros kettős győzelmet szerzett, de utóbbi világbajnoki esélyei elszálltak. 2006-ban a csapattól elköszönő Kimi ötödik, de la Rosa nyolcadik.

2007-ben mindkét versenyző a világbajnoki cím esélyese volt, de Hamilton kicsúszást és egy pillanatnyi leállást követően hetedik lett, míg Alonso harmadik a Ferrarik mögött – így mindketten egy-egy ponttal lecsúsztak az összetett elsőségről. 2008-ban Hamilton hajtott a bajnoki címért, ami a vége felé veszélyben forgott, mivel Glock nem állt ki kerékcserére, Vettel pedig megelőzte, de Glock kockáztatása nem egészen jött be, így az ötödik hellyel épp meglett a világbajnokság. Kovalainen hetedik lett. 2009-ben Hamilton harmadik, Kovalainen 12. helyen végzett. 2010-ben Hamilton és Button 4-5. helyen futottak be, ezzel előbbinek csak matematikai esélye maradt a bajnokságra, utóbbinak annyi sem. 2011-ben Hamilton váltóhiba miatt kiesett, Button harmadik. Tavalyelőtt Hamiltonnak az esőversenyen jó esélye volt arra, hogy győzelemmel búcsúzzon a csapattól, de Hülkenberg hibája miatt ő esett ki, viszont Button megnyerte a futamot – akkor még nem hittük volna, hogy ilyen sokáig kell a csapatnak várni a következő győzelemre… Tavaly Button negyedik, a csapat színeiben utoljára induló Pérez hatodik lett.

Force India

Az első három Brazil Nagydíjukon nem szereztek pontot: 2008-ban Sutil 16., Fisichella 18. lett; 2009-ben Liuzzi 11., Sutil a rajt után ütközve kiesett. 2010-ben Sutil 12., Liuzzi kiesett. 2011-ben mindkét versenyző pontot szerzett: Sutil hatodik, di Resta nyolcadik hellyel. Tavalyelőtt Hülkenberg a győzelemért küzdött az esőben, de hibájának Hamilton esett áldozatul. Ő maga folytatni tudta a versenyt, de megbüntették, így ötödik lett a végén. Di Resta a verseny hajrájában ment a falnak, ami miatt biztonsági autó mögött fejeződött be a futam. Tavaly az egyelőre (?) utolsó Forma–1-es versenyén di Resta 11., Sutil 13. lett.

Sauber

Az 1993-as versenyen J.J. Lehto és Wendlinger is kiesett. 1994-ben Wendlinger hatodik, Frentzen kicsúszott. A következő hat versenyen nem sikerült pontot szerezniük, sőt 2000-ben mindkét versenyzőjüket visszaléptették, mivel az autót nem találták elég biztonságosnak. 2001-ben Heidfeld megtörte a rossz sorozatot, méghozzá a dobogó harmadik fokára állva; Kimi kicsúszott. 2002-ben Heidfeld és a hazai pályán versenyző Massa is kiesett. 2003-ban Frentzen ötödik lett (bokszkiállás nélkül, a verseny félbeszakítása miatt tehette ezt meg), Heidfeld motorhiba miatt adta fel. 2004-ben Massa és Fisichella 8-9. helyen végeztek, de még csak előbbinek járt a pont. 2005-ben Massa hatodik, Villeneuve tizedik lett, utóbbi még szintén nem ért pontot.

A BMW–Sauber korszak legjobb eredménye Kubica második helye 2009-ből.

2010-ben Kobajasi tizedik, Heidfeld 17. helyen végzett. 2011-ben Kobajasi kilencedik, Pérez 13. lett. Tavalyelőtt Kobajasi kilencedik, Pérez 13. helyezést ért el. Tavaly Hülkenberg nyolcadik, Gutiérrez 12. lett.

Toro Rosso

A 2006-os és 2007-es versenyeken nem szereztek pontot. 2008-ban Vettel negyedik lett az esős futamon, többek között Hamiltont megelőzve; Bourdais 14. helyen végzett. 2009-ben Buemi hetedik, Alguersuari 14. lett. A következő két versenyen megint nem szereztek pontot, 2010-ben Alguersuari 11., Buemi 13.; 2011-ben a 11-12. helyen végeztek. Tavalyelőtt Vergne nyolcadik, Ricciardo 13. lett. Tavaly a „nagy testvérhez” távozó Ricciardo tizedik hellyel búcsúzott a csapattól, Vergne 15. helyen végzett.

Williams

Az 1980-as versenyen Alan Jones harmadik lett. A következő évben Rióban kettős győzelmet arattak, Reutemann, Jones sorrendben. 1982-ben Keke Rosberg második helyen ért célba, de súlyhatár alatti autó miatt kizárták. Két évvel később már „tisztán” lett második. 1986-ban Piquet győzelemmel mutatkozott be új csapatánál, ami lélektanilag fontos siker volt Frank Williams súlyos balesete után. A következő évben második lett, Mansell hatodik. 1988-ban és 1989-ben mindkét versenyző kiesett.

Újra Interlagosban 1990-ben Boutsen ötödik lett. 1991-ben Patrese második lett, Mansell előbb defektet kapott, majd váltóhiba miatt feladni kényszerült. 1992-ben Mansell és Patrese kettős győzelmet szerzett. 1993-ban az élről induló Prost Christian Fittipaldival ütközve kiesett, Damon Hill második lett. A következő évben Hill megismételte második helyét; a csapathoz érkezett Ayrton Senna élről indult, de kipördült és kiesett. 1995-ben Hill rajtolt a pole-ból, de váltóhiba miatt kiállt; Coulthard második lett, a konstruktőri pontokat azonban szabálytalan üzemanyag miatt elvették. 1996-ban Hill nyerte a versenyt, Villeneuve kipördült. 1997-ben Villeneuve ugyan ütközött az első rajtnál, de újraindították a versenyt, így rajthoz állhatott és győzött; Frentzen kilencedik lett, ami nem ért még pontot. 1998-ban Frentzen ötödik lett, Villeneuve – pont nélkül – hetedik.

1999-ben Ralf Schumacher negyedik, Zanardi váltóhiba miatt kiállt. 2000-ben Ralf és Button az 5-6. helyen végeztek. 2001-ben Montoya vezetett a versenyen, de a lekörözött Verstappen belehajtott, így kiesett. Ralf kicsúszott. 2002-ben Ralf második (bátyja mögött), az élről induló Montoya ötödik. 2003-ban Montoya kicsúszott az esős versenyen, Ralf hetedik lett (először ugyan kilencediknek hozták ki, de neki is kedvezett, hogy végül eggyel későbbi kört számítottak a végeredménybe). 2004-ben Montoya győzelemmel búcsúzott a csapattól, Ralf ötödik helyen végzett.

2005-ben Webber és Pizzonia ütköztek a rajtnál (többek között egymással), utóbbi kiesett, Webber ugyan folytatta, de helyezetlenül végzett. 2006-ban Webber és Nico Rosberg szintén egymást ütötték ki. 2007-ben Rosberg negyedik, a debütáló Nakadzsima tizedik (amiért még nem kapott pontot). 2008-ban Rosberg 12., Nakadzsima 17., 2009-ben pedig mindketten kiestek, előbbi motorhiba, utóbbi baleset miatt.

2010-ben Hülkenberg nagy meglepetésre edzéselső lett, ami hat év után az első pole-t jelentett a csapatnak. A versenyen nyolcadik helyen végzett, Barrichello 14. lett. 2011-ben Barrichello az utolsó versenyén 14. helyen zárt, Maldonado kicsúszott. Tavalyelőtt és Maldonado és az eddig (?) utoljára versenyző Bruno Senna is a futam elején kiestek. Tavaly Maldonado 16. lett, Bottas kiesett.