A Belga Nagydíjak legsikeresebb versenyzőjének Michael Schumacher számít hat győzelemmel, amiből négyet a Ferrarival, kettőt a Benettonnal el. Őt öt győzelemmel követi Ayrton Senna, négyet a McLaren, egyet a Lotus (a régi Team Lotus) színeiben szerezve, majd négy-négy győzelemmel következik Jim Clark (a régi spái pályán, mind a négyszer Lotusszal) és Kimi Räikkönen, két-két alkalommal nyerve McLarennel és Ferrarival.  A tavalyi futamot a Red Bull nyerte Sebastian Vettel révén, idén viszont a Mercedesnek van jó esélye Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal. Az Ezüst Nyíl eddig egyszer győzött Belgiumban, de az is már majdnem fél évszázada történt: 1955-ben Juan Manuel Fangio nyert a régi pályán. A jelenlegi csapatok közül az említettek mellett nyert Belga Nagydíjat a Williams is, de utoljára húsz éve sikerült nekik. A McLaren két, a Ferrari négy éve győzött Spában utoljára.

Red Bull

Első Belga Nagydíjukon (2005) nem szereztek pontot: Klien kilencedik lett, Coulthard kiesett. 2007-ben Webber hetedik, Coulthard ismét nem ért célba. 2008-ban Webber nyolcadik, Coulthard 11. helyen végzett. 2009-ben meglett a csapat első spái dobogója: Vettel harmadik lett, Webber kilencedik (utóbbi még mindig nem ért pontot). 2010-ben Webber második, Vettel ütközött Buttonnal, 15. lett a végén. 2011-ben sikerült először megnyerniük a futamot Vettel révén, Webber pedig kettős győzelemmé egészítette ki. Tavalyelőtt Vettel második, Webber hatodik lett. Tavaly újra Vettel győzött, Webber ötödik lett.

Mercedes

1955-ben Fangio nyert a régi pályán, Stirling Moss révén kettős győzelem lett.

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben itt volt Button egyetlen azévi kiesése, míg Barrichello hetedik lett.

2010-ben 6-7. helyen végeztek Rosberg, Schumacher sorrendben, 2011-ben 5-6. helyen ellenkező szereposztásban, utóbbi sorrendbe a csapat is beleszólt (Schumacher 300. versenyére való tekintettel). Tavalyelőtt Schumacher hetedik, Rosberg 11. helyen végzett. Tavaly Hamilton harmadikként állhatott dobogóra, Rosberget megelőzve.

Ferrari

A régi pályán több sikere is volt a Scuderiának: 1952-ben és 1953-ban Alberto Ascari győzött, 1956-ban Peter Collins (első futamgyőzelmét szerezve), 1961-ben Phil Hill, 1966-ban John Surtees (ekkor nyert utoljára Ferrari-színekben, még év közben csapatot váltott).

Zolderben 1975-ben és 1976-ban Niki Lauda, 1979-ben Jody Scheckter nyert. 1982-ben azon a pályán érte a Ferrarit története egyik legnagyobb tragédiája: az időmérőn Gilles Villeneuve halálos balesetet szenvedett. 1984-ben az utolsó zolderi versenyt Michele Alboreto nyerte.

A mostani pályán rendezett első futamon (1983) Patrick Tambay második lett. Két évvel később kettős kiesés következett, majd 1986-ban Stefan Johansson harmadik lett Alboreto előtt. Az ezt követő két versenyen megint nem sikerült célba érniük, majd 1989-ben Mansell harmadik helyen végzett a két McLaren mögött. 1990-ben Prost második, majd sorozatban öt év nullázás következett (egyedül Berger ért célba tizedikként 1993-ban, de akkor ez nem ért pontot), pedig 1995-ben Berger pole-ból indult.

Aztán Michael Schumacher érkezésével megkezdődött a sikersorozat ezen a pályán (is). 1996-ban és 1997-ben is nyertek az esős futamokon. 1998-ban viszont kettős kiesést szenvedtek el: az élen haladó Schumacher lekörözésre készülve belement Coulthardba , elveszítve egyik kerekét (a bokszutcában próbált utána revansot venni); Irvine kicsúszott a vizes pályán. 1999-ben Irvine-nak negyedik helyre futotta, míg a Schumachert helyettesítő Salo hetedik, pontot nem szerezve. 2000-ben Schumacher második Häkkinen mögött, míg Barrichello negyedik lett. 2001-ben és 2002-ben újabb Schumacher győzelmek jöttek, előbbi évben Barrichello ötödik, utóbbiban második lett. 2004-ben Schumacher lettmásodik, bebiztosítva hetedik vb-címét, Barrichello a dobogó másik oldalára állhatott. 2005-ben Schumacher a verseny elején ütközött Szatóval, Barrichello ötödik helyen végzett.

2007-ben Kimi nyerte a futamot, Massa kettős győzelemmé egészítette ki. 2008-ban Kimi vezetett, de Hamilton előzése után kicsúszott; viszont Hamilton büntetése révén Massa lett a győztes. 2009-ben itt volt a Scuderia egyetlen diadala Kimi révén. A Massát helyettesítő Badoer viszont csak 14. helyet bírt összehozni, emiatt az év hátralévő részében nem is tartottak rá igényt versenyzőként. 2010-ben Alonso saját hibájából kiesett, Massa negyedik. 2011-ben Alonso negyedik, Massa nyolcadik. Tavalyelőtt Alonso áldozatul esett Grosjeannak, Massa ötödik. Tavaly Alonso a dobogó második fokára állhatott, Massa hetedik lett.

Lotus

A régi pályán a klasszikus Team Lotus színeiben 1962-ben Jim Clark megszerezte első győzelmét, majd a következő három évben is ő uralta a versenyt. Nivelles-ben 1972-ben Fittipaldi győzött. Zolderben 1977-ben Gunnar Nilsson érte el egyetlen diadalát, 1978-ban Mario Andretti nyert. A mostani pályán 1985-ben Ayrton Senna győzött.

Az enstone-iak 1992-ben és 1995-ben győztek itt Benettonként, mindkétszer Schumacher révén (előbbi az első futamgyőzelme volt). Akár 1994-ben is győzhettek volna, de Schumachert vitatható indoklással kizárták. A Lotus Renault GP színeiben 2011-ben Petrov kilencedik lett, Bruno Senna pedig 13. hellyel mutatkozott be a csapatnál.

Tavalyelőtt Kimi a dobogó harmadik fokára állhatott, míg Grosjean a rajt után ütközött, többeket magával sodorva, ami miatt a következő futamról eltiltották. Tavaly Grosjean nyolcadik lett, Kimi viszont hosszú idő után először feladni kényszerült egy futamot.

McLaren

A régi pálya emlékezetes hely a csapat történelmében, hiszen Bruce McLaren itt szerezte első győzelmüket 1968-ban. A két évvel későbbi futamot viszont éppen alapítójuk halála miatt hagyták ki.

A Belga Nagydíj egyéb helyszínei közül Nivelles-ben 1974-ben Fittipaldi nyert, Zolderben pedig 1982-ben John Watson.

A mostani pályán tartott első versenyen 1983-ban Niki Lauda és Watson is kiesett. 1985-ben, már a TAG-motoros időszakban Lauda az edzésen kézsérülést szenvedett, emiatt kihagyta a versenyt, sőt az azt követőt is. Prost harmadikként dobogóra állhatott. A következő évben Prostnak egy hatodik helyre futotta. 1987-ben kettős győzelmet értek el Prost–Johansson felállásban, majd 1988-tól Honda-motorral Senna sikersorozata következett, 1991-ig nem engedte ki kezéből a győzelmet, sőt az élről is rendre ő rajtolt. Ebből három kettős győzelem is volt: 1988-89-ben Prost, 1991-ben Berger volt a második, 1990-ben utóbbi „csak” harmadik. 1992-ben Senna nehézségek mellett ötödik, egy évvel később Ford-motorral negyedik.

1994-ben a peugeot-s évben Häkkinen második lett. Mercedes-motorral 1995-ben Mark Blundell ötödik, majd 1996-ban Mika újra dobogós, harmadik. 1997-ben megismételhette volna ezt az eredményt, de szabálytalan üzemanyag miatt kizárták. 1998-ban az első rajtnál Coulthard idézte elő az emlékezetes tömegkarambolt. A megismételt rajt után Häkkinent kipöckölték, Coulthard szintén ütközött és visszaesett. Aztán a lekörözésre készülő Schumacher hátulról beletalált, ami után kiállt a bokszba, de szárnycsere után visszatért, nyolc befutóból hetedik lett (amiért akkoriban még nem járt pont). 1999-ben kettős győzelem következett, de nem a várt leosztásban: Coulthard lerajtolta Häkkinent és végig előtte is maradt. 2000-ben Häkkinen emlékezetes módon előzte meg Schumachert Zonta lekörözésénél, Coulthard negyedik. 2001-ben Coulthard már vb-címre esélytelenül második, Mika negyedik. 2002-ben Kimi első sorból rajtolt, de kiállni kényszerült, Coulthard negyedik. 2004-ben a csapat egyetlen győzelmét szerezte itt Kimi (pedig egy brit újságíró még fogadalmat is tett arra az esetre, ha versenyt nyer a McLaren…), Coulthard hetedik. 2005-ben ismét Kimi diadalmaskodott, belekapaszkodva az utolsó szalmaszálba a vb-címért. Montoya élről indult, de négy körrel a vége előtt ütközött Pizzoniával (hivatalosan 14.-nek könyvelték el).

2007-ben Alonso és Hamilton 3-4. helyen végeztek. 2008-ban Hamilton futott be elsőnek, de Kimivel szembeni manőveréért időbüntetést kapott, harmadiknak könyvelték el. Kovalainen tizedik lett (pont nélkül). 2009-ben Kovalainen hatodik, Hamilton karambolozott a rajtnál, kiesett. 2010-ben Hamilton végre hivatalosan is győzni tudott, míg Button ütközött Vettellel. 2011-ben Button állhatott a dobogó harmadik fokára, Hamilton ütközött Kobajasival. Tavalyelőtt Button nyerte a futamot, míg Hamilton ismét ütközés miatt esett ki a rajt után. Tavaly Button hatodik, Pérez 11. lett.

Force India

Első Belga Nagydíjukon nem szereztek pontot, a következő annál jobban sikerült: 2009-ben Fisichella itt érte el a csapat mindmáig legjobb eredményét: első helyről rajtolhatott, a versenyen pedig a dobogó második fokára állhatott. 2010-ben mindkét autójuk pontszerző helyen ért célba: Sutil ötödik, Liuzzi tizedik. 2011-ben Sutil hetedik, di Resta 11. helyen végzett. Tavalyelőtt ismét sikerült a kettős pontszerzés: Hülkenberg legjobbját produkálva negyedik, di Resta tizedik. Tavaly Sutil kilencedik, di Resta kiesett.

Sauber

Először Frentzen szerzett itt pontokat a csapatnak 1995-ben, negyedik hellyel. 1997-ben Herbertnek sikerült ugyanez a helyezés, majd 1998-ban az esős káoszfutamon Alesi harmadik lett, ez volt pályafutása utolsó dobogója. Legközelebb 2004-ben szereztek pontot: Massa és Fisichella negyedik–ötödik helyen ért célba. 2005-ben Villeneuve hatodik lett.

A BMW-érában egy dobogót sikerült összehozniuk: Heidfeld 2008-ban második (bár ehhez kellett Hamilton büntetése, de a dobogó amúgy is meglett volna).

2010-ben Kobajasi nyolcadik, de la Rosa 11. lett. 2011-ben Kobajasi 12., Pérez kiesett. Tavalyelőtt ígéretes rajtpozíciókat szereztek a versenyzők: Kobajasi második, Pérez negyedik (Maldonado büntetése után) helyről indulhatott. Sajnos a verseny elején mindketten belekeveredtek a karambolba, így pontokra váltani nem sikerült. Tavaly Hülkenberg és Gutiérrez 13-14. helyen végeztek.

Toro Rosso

Első alkalommal 2007-ben vettek részt Belga Nagydíjon (2006-ban nem szerepelt a versenynaptárban), akkor Liuzzi 12. lett, Vettel kiesett. Legjobb itteni versenyük eddig a 2008-as: Vettel ötödik, Bourdais hetedik lett. 2010-ben Alguersuari tizedikként ért célba, de 20 másodperces időbüntetéssel csak 13. lett. 2011-ben Buemi és Alguersuari is hamar kiestek baleset miatt. Tavalyelőtt mindkét versenyző pontot szerzett: Vergne és Ricciardo 8-9. helyen futottak be. Tavaly Ricciardo tizedik, Vergne 12. lett.

Williams

A csapat első Belga Nagydíjait még a zolderi pályán futotta, ahol 1980-ban Alan Jones és Carlos Reutemann kettős dobogót értek el (2-3.), majd 1981-ben Reutemann győzött.

Spában 1983-ban Keke Rosberg és Jacques Laffite ötödik-hatodik helyen végeztek. 1985-ben már Honda-motorral Mansell második, Rosberg negyedik. 1986-ban Mansell nyerte a futamot. Egy évvel később viszont ütközött Sennával, ami miatt volt egy kis incidens köztük a bokszutcában. 1988-ban Mansellt betegsége miatt helyettesíteni kellett: Martin Brundle nyolcadik (nem pontszerző) lett egyetlen williamses futamán. 1989-ben már a Renault-érában a hazai pályán versenyző Thierry Boutsen negyedik. 1990-ben kettős kiesés következett. 1991-ben Mansell féltávnál élről kényszerült kiállni elektronikai hiba miatt, ami fájó veszteség volt a vb-csatában, a szintén problémákkal küszködő Patrese ötödik lett. 1992-ben Mansell már világbajnokként érkezve második Patrese előtt. 1993-ban Damon Hill győzött itt (rögtön hungaroringi első diadala után), majd 1994-ben megismételte, bár ehhez kellett Schumacher kizárása is. A következő évben Hill második. 1996-ban Villeneuve-nek sikerült ez a helyezés. 1997-ben Frentzen harmadik, Villeneuve ötödik. 1998-ban Frentzen negyedik, Villeneuve kicsúszott.

2000-ben BMW-motorral Ralf Schumacher harmadik, Button ötödik. 2001-ben Ralf hetedik, ezzel éppen kiszorult a pontszerzők közül, Montoya pole-ból indult, de kiesett. 2002-ben Montoya harmadik, Ralf ötödik. 2004-ben Montoya és a Ralfot helyettesítő Pizzonia is kiesett. 2005-ben Webber negyedik, az ezúttal Heidfeld helyett beugró Pizzonia ütközött Montoyával, a megtett táv miatt 15. lett.

Toyota-motorral 2007-ben Nico Rosberg hatodik, 2008-ban nem szereztek pontot, majd 2009-ben Rosberg nyolcadik. Cosworth-motorral 2010-ben Barrichello kiesett, Hülkenberg 14; 2011-ben Maldonado tizedik, Barrichello 16. helyen végzett. Tavaly előttismét Renault-motorral Bruno Senna 12., Maldonado a rajt után ütközött, autója sérülése miatt kiállni kényszerült. Tavaly Bottas 15., Maldonado 17. lett.

Marussia

Virgin név alatt Glock 2010-ben és 2011-ben is 18. lett, mindkétszer csapattársa mögött: előbbi évben di Grassi, három éve d’Ambrosio (utóbbi 107%-on kívül teljesített az edzésen, de engedték indulni). Tavalyelőtt Glock és Pic 15-16., tavaly Bianchi és Chilton 18-19. helyen végeztek.

Caterham

Még Lotus név alatt 2010-ben Kovalainen 16., Trulli 19. lett; három éve 14-15. helyen végeztek, Trulli, Kovalainen sorrendben. Tavalyelőtt Petrov 14., Kovalainen 17. lett. Tavaly van der Garde 16 lett, Pic kiesett.