Bár a spielbergi Red Bull Ring jelenlegi nevén most került be a versenynaptárba, korábban 1997-től 2003-ig A1-ring néven már adott otthont versenyeknek. Előtte pedig 1970-től 1987-ig volt helyszín még Österreichring név alatt, közigazgatásilag Zeltweghez sorolva, más vonalvezetéssel, akkoriban a második leggyorsabb pályának számított.  Az első helyszín, a zeltwegi reptéri pálya 1964-ből már csak halvány emlék. Az Osztrák Nagydíjakat sosem uralta kifejezetten egyetlen versenyző, így lehet Alain Prost három győzelme elegendő a rekordhoz. A csapatok között is viszonylag egyenletesen oszlanak meg a sikerek, a McLaren hatszor, Ferrari ötször, a régi Lotus négyszer, a Williams háromszor nyert Ausztriában. Ha a jelenlegi vonalvezetést nézzük, a McLaren és a Ferrari három-három, a Williams egy diadalt mondhat magáénak.

Red Bull

Bár a pálya immár az ő nevüket viseli, ez lesz az első hazai versenyük. Előtte a csapat jogelődei, a Stewart (1997–1999) és a Jaguar (2000–2003) indultak Osztrák Nagydíjon.

Mercedes

Szintén először indulnak Ausztriában (mint Mercedes), mivel a régi csapat idején még nem volt Osztrák Nagydíj. Nekik is csak a jogelőd jogelődjének jogelődje vett részt itteni futamokon, 1999-től 2003-ig a BAR, azelőtt pedig a Tyrrell.

Ferrari

Ők viszont ott voltak már az első Osztrák Nagydíjon is 1964-ben a zeltwegi reptéren, és Lorenzo Bandini meg is nyerte a versenyt.

1970-ben az első österreichringi futamon Jackie Ickx révén szintén győzött a Scuderia. 1974-ben és 75-ben Niki Lauda hazai pályán pole pozíciót szerzett, de előbbi futamon kiesett, utóbbin hatodik lett. Az 1976-os versenyt pedig a nürburgringi balesete után nemcsak ő hagyta ki, de az egész csapat is. 1977-ben Lauda szintén élről indult, és ezúttal második helyezést is sikerült elérnie mellé. A következő évben Gilles Villeneuve harmadik lett, 1979-ben pedig második. 1983-ban Tambay esett ki élről indulva, Arnoux második helyezést ért el. 1984-ben és 85-ben Alboreto egyaránt harmadik, 1986-ban pedig mindkét pilóta dobogóra állhatott: Alboreto második, Stefan Johansson harmadik. Az 1987-es versenyen tíz év után újra volt hazai versenyzőjük a pályán Berger személyében, de kiesett, akárcsak Alboreto.

1997-ben a felújított pályán Schumacher hatodik, Irvine kiesett. 1998-ban Schumacher hibázott, miközben Häkkinent próbálta előzni, így a mezőny végéről kellett felzárkóznia, de végül sikerült harmadik helyen befutnia Irvine előtt. 1999-ben a silverstone-i baleset után Irvine-nak kellett tartania a frontot, és sikerült is neki, megnyerte a futamot (bár ehhez kellett a két McLaren koccanása is a rajtnál). A beugró Salo viszont ekkor még nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a pontot még nem érő kilencedik helyen végzett. 2000-ben Schumacher a rajt után ütközött Zontával és kiesett, Barrichello harmadik lett. 2001-ben Schumacher második Barrichello előtt, aki az utolsó körben engedte őt maga elé, ekkor még nem sejtettük, hogy fog ez még nagyobbat is szólni… Egy évvel később ugyancsak csapatsorrend döntött köztük Schumacher javára, ezúttal már a győzelemről. A közönségből óriási felháborodást váltott ki, Schumacher inkább fel is engedte csapattársát a dobogóra és a trófeát is neki adta tovább. Az FIA vizsgálta az esetet, de csak az eredményhirdetés rendjének felrúgása miatt büntethetett. A következő évtől azonban betiltotta a csapatutasítást (míg újra nem engedték egy másik Ferrari-botrány után…) 2003-ban a legutóbbi A1-ringi versenyt már „izomból” nyerte Schumacher, Barrichello a dobogó harmadik fokára állhatott.

Lotus

Az első zeltwegi Osztrák Nagydíjon 1964-ben részt vett a klasszikus Team Lotus, mintkét versenyző – Clark és Mike Spence – kiesett.

1970-ben az Österreichringen hazai pályán indulhatott a favorit Jochen Rindt, megszerezte a pole-t is, de a versenyen kiesett. Senki sem számíthatott arra, hogy ekkor vett részt utoljára futamon… Egy évvel később Emerson Fittipaldi második lett, 1972-ben pedig megszerezte a Lotus első ausztriai győzelmét. A következő évben csapattársa, Ronnie Peterson nyerte a versenyt, akinek 1978-ban sikerült itt újra nyernie, utolsó futamgyőzelmét szerezve. 1982-ben pedig Elio de Angelis szerezte önmaga első győzelmét – és az utolsót, amit az alapító Colin Chapman még megért.

A jogelőd Benetton két ausztriai edzéselsőséggel dicsekedhet: 1986-ban Teo Fabi indult az élről, ráadásul a hazai kedvenc Berger indult mellőle; 1998-ban pedig Fisichella használta ki ügyesen a pálya felszáradását. Eredményre váltaniuk sajnos egyiket sem sikerült. A gyári Renault a legutóbbi Osztrák Nagydíjon egy pontot szerzett Trulli nyolcadik helyével.

McLaren

Első említésre méltó ausztriai eredményük az 1972-es kettős dobogó az Österreichringen: Denny Hulme második, Peter Revson harmadik lett. Két évvel később ismét Hulme ért el második helyezést. A csapat első ausztriai győzelmét 1984-ben szerezte Lauda, akinek egyúttal ez volt az első hazai diadala. Ezután még két újabb Osztrák Nagydíjat nyertek, de azokat már Alain Prost révén.

Az A1-ringgé átvedlett pályán 1997-ben Coulthard második lett. 1998-ban pedig összejött a kettős győzelem, Häkkinen nyert, miután lerajtolta a meglepetésre első soros Fisichellát és Alesit, majd kötélidegekkel állta Schumacher támadását. Coulthard pedig a rajt utáni ütközést követően zárkózott fel második helyre. Az 1999-es rajt nem igazán tanúskodott csapategységről: Coulthard összekoccant Häkkinennel, így ezúttal a finn kényszerült a végéről felzárkózni. Végül a dobogó két oldalára állhattak DC, Mika sorrendben. 2000-ben az év korábbi részében enerváltnak tűnő Mika magára talált, élről indulva magabiztos győzelmet aratott, Coulthard révén ez is kettős győzelem lett. A verseny után veszélybe került Häkkinen eredménye, miután az ellenőrzés során kiderült egy plomba hiánya, de végül csak a konstruktőri értékelésben vonták le a pontokat. 2001-ben Coulthardnak sikerült nyernie, Mika műszaki hiba miatt feladni kényszerült. 2002-ben Coulthard hatodik, Kimi motorhiba miatt esett ki. 2003-ban Kimi második lett, Coulthard ötödik.

Force India

Ez lesz a csapat első Osztrák Nagydíja, korábban a közvetett jogelőd Jordan vett részt az A1-ringi futamokon.

Sauber

1997-ben vettek részt először Osztrák Nagydíjon, Herbert és Morbidelli 8-9. helyen végeztek, amiért még nem járt pont. 1998-ban Alesi nagy meglepetésre második helyről rajtolhatott (kihasználva a pálya felszáradását), de a verseny nem sikerült itt ilyen jól, éppen az élről induló Fisichellával ütötték ki egymást. 1999-ben Pedro Diniz, 2000-ben Salo hatodik helye hozott egy-egy ponot, majd 2001-ben Kimi negyedik helye lett a csapat legjobb ausztriai eredménye. 2002-ben és 2003-ban egyik versenyző sem ért célba.

Toro Rosso

Az első Osztrák Nagydíjuk lesz, korábban a jogelőd Minardi indult az Österreichringen, majd az A1-ringen.

Williams

Az 1979-es österreichringi futamot Alan Jones nyerte, ami a csapatnak sorozatban a harmadik győzelme volt. Egy évvel később második lett, a csapattárs Reutemann harmadikként csatlakozhatott hozzá a dobogón. 1982-ben Keke Rosberg ért el második helyezést. 1987-ben kettős győzelemmel búcsúztak a régi Österreichringtől, Mansell nyert Piquet előtt.

1997-ben aztán az A1-ring néven visszatérő pályát is győzelemmel köszöntötték, Jacques Villeneuve nyerte a versenyt, Frentzen harmadik lett. 1998-ban Villeneuve hatodik, Frentzen műszaki hibával kiesett. 1999-ben Ralf Schumacher és Zanardi sem ért célba, 2000-ben Button ötödik, Ralf ismét kiesett. 2001-ben Montoya és Ralf is feladni kényszerült a versenyt technikai problémák miatt. 2002-ben Montoya harmadik lett (ő volt az eredményhirdetésen az egyetlen, aki megfelelő helyen állt és megfelelő díjat vett át) Ralf előtt. 2003-ban Ralf hatodik, Montoya motorhibával kiállt.

Marussia, Caterham

Először indulnak Ausztriában.