Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Napi F1 2014.06.13.

0 Tovább

Konstruktőri múltidéző újratöltve – Kanadai Nagydíj, Montréal

A montréali pályán 1978 óta rendeznek versenyeket, az elsőt a későbbi névadó Gilles Villeneuve nyerte Ferrarival. A Scuderia később is magáénak mondhatott több szép sikert, leginkább Michael Schumacher idején. Az ő távozása óta viszont nem sikerült nyerniük a pályán. A McLarenek viszont jól mentek itt az utóbbi években. A Williams szintén számos győzelmet mondhat magáénak, de 2001-ben volt a legutóbbi. A Lotusnak, több más pályához hasonlóan, itt is az elődei (Benetton, Renault) nyertek versenyeket. Kedves emléket jelent Kanada a Sauber csapatnak, amely - igaz, a BMW égisze alatt - itt szerezte egyetlen győzelmét 2008-ban. A Red Bull első kanadai diadalára viszont egészen tavalyig kellett várni. Az ideig szezont uraló Mercedes nem nyert Kanadai Nagydíjat - még...

0 Tovább

Múltidéző újratöltve – Kanadai Nagydíj, Montréal

Az európai futamok sorát rendre megtöri júniusban egy kis észak-amerikai kitérő, idén sincs másképp. A montréali pálya sajátos jellege (utcai és épített pálya keveréke) és kis kihasználtsága (nem rendeznek másfajta versenyt) miatt gyakran különleges versenyeket hoz. A Mercedes győzelmi szériájának megtörésébe vetett reményeket viszont erősen csökkenti, hogy Lewis Hamilton kétversenyeként meg szokta nyerni a Kanadai Nagydíjat - legutóbb két éve győzött... Rajta kívül a többi aktív világbajnoknak van egy-egy győzelme a pályán.

0 Tovább

Tervezd meg az azeri F1-es pályát!

Az F1 közkedvelt, vagy legalábbis közismert kópéja, Bernie Ecclestone a minap elárulta a brit The Independent-nek, hogy Azerbajdzsán 2015-ben, azaz jövőre F1-es futamot fog rendezni. (Igaz, az ősz mester már New Jersey-t és Mexikót is beharangozta, amit egyelőre még nem igazolt az élet.) A híren fellelkesülve már meg is terveztem a bakui aszfaltcsíkot:

Activity-n edződött olvasóinknak bizonyára nem kell elmutogatnunk az inspirációt:

Igen, Ramil Szafarov ügyéről beszélünk. Ha valaki olyan sikeresen kerülte el az aktuálpolitikát, hogy még mindig nem tudja, miről van szó, annak most végleg leütjük lelőjük a poént: arról az azeri hadnagyról van szó, aki olyan formában exportálta az örmény-azeri konfliktust kis hazánkba, hogy a NATO Partnerség a békéért (!) programjának keretében örmény kollegáját ellenségét, Gurgen Margarjant álmában agyonverte. Igen, egy baltával (egyes források szerint Tesco gazdaságossal).

Miután a hadnagy urat, amint hazaérkezett, hősként ünnepelték, és az azeri elnök nemcsak kegyelemben részesítette, de őrnagy urat is csinált belőle, Azerbajdzsán igazán megérdemelné, hogy a helyi közízléshez ilyen remekül passzoló hőstettét aszfaltba öntsük. Annál is inkább, mert a felvázolt pályarajzot többen komolyan vették, és szakmai jellegű kritikák is elhangzottak, pl. hogy túl kevés benne a kanyar, és a hetvenes években még csak-csak elment volna, de manapság... Tehát a feladvány: rajzoljunk olyan pályát Bakunak, ami a vonalvezetés alapján nemcsak alkalmas egy modern F1-es futam lebonyolítására, de a versenyek még akár izgalmasak is lehetnek – és emellett mégis felismerhetően egy baltát formáz. Kapásból például így:

Na jó, elsőre inkább egy jégcsákányra hasonlít. De ez még belefér; balta, fejsze, tomahawk, pallos, bármilyen ütőfegyver belefér a szabályzatba, akár egy csinos Mjölnir is – bár ebből nehéz lenne izgalmas vonalvezetést kreálni…

A megfejtések jöhetnek kommentben, e-mailben vagy ilyesmi. Aki lusta rajzolni, szakmailag is kritizálhatja a baltás vonalvezetéseket - szóval csapjunk bele!

0 Tovább

Konstruktőri múltidéző újratöltve - Monacói Nagydíj, Monte Carlo

Felsorolni is nehéz lenne az eddigi Monacói Nagydíjak emlékezetes pillanatait, főleg olyan nagy múltú csapatoknál, mint a Ferrari, a McLaren, a Williams és neve révén a Lotus. A városi pálya legeredményesebbje Ayrton Senna hat győzelmével, amiből egyet a Lotus, ötöt a McLaren színeiben szerzett. Őt öt-öt sikerrel követi Graham Hill és Michael Schumacher. Előbbi kétszer a Lotus pilótájaként nyert, utóbbi kétszer a Benetonnal (ami jogilag a jelenlegi Lotus elődje), háromszor a Ferrarival. A jelenlegi évtized kezdetben Red Bull-sikereket hozott, míg tavaly a Mercedes győzött, amire is idén is nagy eséllyel pályázik.

0 Tovább

papírVB

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek